همشهری آنلاین: نشریه فوربس در تازه ترین شماره خود با اشاره به ثروت ۱۲۱ میلیارد دلاری ۳۶ میلیاردر عرب، یک شاهزاده سعودی را با ۱۸ میلیارد دلار دارایی ثروتمندترین فرد عرب در جهان معرفی کرد.

شاهزاده سعودی

نشریه فوربس نوشت ارزش سرمایه و ثروت 36 میلیاردر عرب در سال گذشته با 3.7 میلیارد دلار افزایش به بیش از 121.3 میلیارد دلار رسیده است. این رقم در سال 2010 میلادی به 117.6 میلیارد دلار رسیده بود.

الولید بن طلال آل سعود شاهزاده عربستان با 18 میلیارد دلار همچنان ثروتمندترین عرب به شمار می‌رود هر چند که میزان ثروت و دارایی وی در سال 2011 با کاهش روبرو شده است.

گروه‌های مخالف، خاندان سعودی را به دست اندازی به درآمدهای ملی و جمع آوری ثروت‌های کلان برای خود متهم می‌کنند.

شاهزاده سعودی

این گزارش حاکی است پس از الولید، ژوزف سفرا میلیاردر برزیلی لبنانی با 13.8 میلیارد دلار ثروت و دارایی در جایگاه دوم قرار گرفته است. بر این اساس ارزش ثروت و دارایی چهار ثروتمند بزرگ امارات نیز در سال گذشته با 700 میلیون دلار افزایش به بیش از 7.6 میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس گزارش نشریه فوربس، عربستان و لبنان با هشت ثروتمند بیشترین تعداد میلیاردر را در این فهرست در اختیار دارند. مصر نیز هفت ثروتمند و میلیاردر بزرگ در این فهرست دارد و از امارات نیز چهار ثروتمند و میلیاردر در این فهرست مشاهده می‌شود.

ورورد سه مراکشی میلیاردر در فهرست جدید فوربس از نکات ویژه و جالب توجه به شمار می‌رود.

کد خبر 165612
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز