همشهری آنلاین: یک عضو جبهه متحد اصولگرایان در مجلس با این اعتقاد که هیچ کدام از گروه‌های اصولگرا در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم با یکدیگر ائتلاف نمی‌کنند، گفت: جبهه متحد در دور دوم انتخابات خود را مقید به دادن سرلیست و سرفهرست نمی‌داند.

اسدالله بادامچیان با بیان اینکه جبهه متحد اصولگرایان در دور دوم انتخابات مقید به داشتن سرلیست نیست، گفت: اعضای جبهه متحد خود را با هم یکی می‌دانند و همه با هم سرفهرست هستند از این رو مقید به دادن سرلیست نیستیم. مهمترین اظهارات بادامچیان به نقل از ایسنا در زیر آمده است:

  • اصولگرایان در مرحله دوم انتخابات در سه گروه جبهه متحد، صدای ملت و جبهه پایداری با یکدیگر رقابت می‌کنند.
  • در حال حاضر از جبهه متحد 23 نفر، از جبهه پایداری 25 نفر و از صدای ملت 4 نفر به مرحله دوم انتخابات مجلس نهم راه پیدا کرده‌اند و مردم منتخبان خود را از بین آنها انتخاب می‌کنند. البته به نظر می‌رسد که هیچ کدام از این گروه‌های اصولگرا در این دوره از انتخابات با یکدیگر ائتلاف نکنند.
  • احتمال ائتلاف بین دو جبهه متحد و پایداری نیز وجود ندارد چون جبهه پایداری حاضر به انجام چنین کاری نیست و به تبع آن تاکنون نشستی از سوی جبهه متحد با جبهه پایداری انجام نشده است.
  • دو جبهه متحد و پایداری در انتخابات لیست‌های جداگانه‌ای ارائه می‌دهند. به زودی نتیجه آخرین مذاکرات جبهه متحد و جلسات‌شان منتشر می‌شود.
  • جبهه متحد با پشتیبانی و حمایت جامعتین پیروز انتخابات خواهد بود. همچنین با توجه به حضور نیروهای معتدل و انقلابی در لیست جبهه متحد، به نظر می‌رسد که این گروه در دور دوم بتواند بیشترین آراء را کسب کند چرا که در مقابل برخی از دوستان جبهه پایداری افرادی هستند که جامعه آنها را به افراطی بودن می‌شناسد.
  • ما نمی‌توانیم آراء را محاسبه کنیم اما بر مبنای آماری می‌توان اینگونه عنوان کرد که به احتمال زیاد از صدای ملت نیز برخی افراد وارد مجلس نهم شوند.
  • کاندیدای اصلاح‌طلب در تهران برای ورود به مرحله دوم انتخابات وجود ندارد و آقای محجوب و خانم جلودارزاده از خانه کارگر کاندیدا شده و اصلاح‌طلب نیستند.
  • معمولا مردم در دوره‌های دوم مشارکت کمتری خواهند داشت و تنها طرفداران نامزدهای باقیمانده بیشتر در انتخابات شرکت می‌کنند اما به نظر می‌رسد که این رویه در این دوره تغییر کرده و مردم حضور پرشکوهی داشته باشند.
کد خبر 165494
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز