در حالی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد برای تجهیز تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده است که با وجود مشکلات موجود در زمینه تامین منابع مالی برای خرید تجهیزات و مشکل نیروی انسانی امید می‌رود در مهرماه سال‌جاری آماده بهره‌برداری شود.

بیمارستان خرم آباد

به گزارش مهر، عملیات اجرایی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد از سال1382 آغاز و پس از 8سال معطلی در ساخت آن توسط وزارت راه و شهرسازی در اسفندماه سال90 برای تجهیز تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد یک بیمارستان 7 طبقه آموزشی، درمانی، پژوهشی و جنرال است. این بیمارستان دارای 220 تا 240 تخت بستری با 25 تا 30 بخش تخصصی و فوق‌تخصصی است.

عمده‌ترین بخش‌های بیمارستان بخش‌های تخصصی و فوق‌تخصصی داخلی، بخش‌های تخصصی و فوق‌تخصصی جراحی، بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی اطفال، بخش زنان و زایمان، بخش داخلی اعصاب و بخش قلب و CCU است.

این در حالی است که پس از تحویل این بیمارستان و تکمیل مراحل ساخت آن حال نوبت وزارت بهداشت و درمان است تا هر چه سریع‌تر در راستای تجهیز این بیمارستان بزرگ اقدام کند که به‌نظر می‌رسد در حال حاضر مشکلاتی نیز برای تامین منابع مالی تجهیز این پروژه بیمارستانی وجود دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در تعطیلات نوروزی سال91 در سفر به لرستان و در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد دررابطه با بهره‌برداری از این بیمارستان به دو مشکل اشاره کرد.

حسینعلی شهریاری مشکل نیروی انسانی و تامین منابع مالی برای تجهیز این بیمارستان بزرگ را از جمله موانع پیش‌روی بهره‌برداری از بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد عنوان کرد. وی در این رابطه ادامه داد: بیمارستان شهید رحیمی برای تجهیزات اولیه حداقل به 40 تا 50‌میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و با توجه به نوسانات قیمت ارز و تقریباً دوبرابر شدن قیمت تجهیزات پزشکی، برای تامین تجهیزات پیشرفته و تخصصی نظیر MRI و CTscan و سایر تجهیزات پزشکی به اعتبارات خیلی بیشتری نیاز دارد.

روند طولانی شدن عملیات اجرایی پروژه‌های بیمارستانی در استان لرستان بارها ازسوی رسانه‌ها مطرح شده ولی به‌نظر می‌رسد همچنان سلامت مردم لرستان درگیر وعده‌هایی است که به سرانجام نمی‌رسد.

بیمارستان 64 تختخوابی شهرستان پلدختر با وجود شرایط حساس این شهرستان در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب، پس از بارها خلف وعده در سن 25‌سالگی در سفر سوم هیأت دولت افتتاح شد. بیمارستان شهرستان الیگودرز نیز یکی دیگر از بیمارستان‌هایی است که با وجود گذشت نزدیک به 16‌سال از کلنگ‌زنی آن در یکی 2سال اخیر فعال شده و وعده داده شده بود که تا سال1390 به پایان برسد ولی مطابق سخنان معاون وزیر، بهره‌برداری از این بیمارستان نیز به سال91 موکول شده است.

این در حالی است که 2 مصوبه سفر دوم هیأت دولت که در سال 86 برگزار شد در زمینه احداث بیمارستان شهدای هفت تیر دورود و جایگزین بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد طی ماه‌های گذشته فعال شده است و عملیات در مراحل اولیه قرار دارد.  همچنین بیمارستان آیت‌الله بروجردی شهرستان بروجرد نیز مطابق آخرین گزارش‌ها از برنامه زمان‌بندی خود عقب است.

روند طولانی شدن پروژه‌های بیمارستانی در لرستان یکی از مشکلاتی است که سلامت مردم در این استان را تحت‌الشعاع قرار داده که این امر باید از سوی مسئولان حوزه راه و شهرسازی و همچنین وزارت بهداشت و درمان مورد توجه جدی قرار گیرد.

به هر روی مردم لرستان امیدوارند که وزیر بهداشت و درمان از علی نیکزاد خوش قول‌تر باشد و ظرف مدت زمان 6 ماه کار تجهیز بیمارستان را انجام دهد تا این پروژه در نیمه اول سال91 به بهره‌برداری برسد.

در حالی بهره‌برداری از بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد در هیاهوی وعده‌ها به سر می‌برد که همچنان مردم مرکز استان لرستان با جمعیت بیش از نیم‌میلیون نفری در زمینه فضای درمانی با چالش جدی مواجه هستند.

در حال حاضر به‌دلیل عدم‌بهره‌برداری از بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد، بیمارستان شهدای عشایر این شهر به‌عنوان تنها مرکز درمانی دولتی مرکز استان به بیش از 3 برابر ظرفیت خود خدمات ارائه می‌دهد که این امر علاوه بر اینکه گلایه‌های مردم را در پی داشته است موجب به خطر افتادن سلامت بیماران در مرکز این استان شده است.

کد خبر 164733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز