همشهری‌آنلاین: املاک کلنگی بیشترین افزایش قیمت را در ماه پایانی سال به نام خود ثبت کردند.

نوسان بازار ارز و سکه در ماه قبل، علاوه بر اینکه قیمت اغلب کالاها را افزایش داد تاثیر 10 تا 20 درصدی هم بر بازار مسکن داشت و در ماه‌های پایانی سال، قیمت مسکن را بالا برد. گرچه الان که روزهای پایانی سال را پشت سرمی‌گذاریم و بازار مسکن رونق ابتدای ماه را از دست داده است، قیمت‌ها با افزایشی مواجه نشده اما به گفته فعالان بازار مسکن، قیمت انواع مسکن از جمله کلنگی در این مدت افزایش زیادی داشته است.

البته سیاست دولت برای تمرکز بر مسکن مهر خودمالکین هم از جمله مواردی است که بر قیمت خانه های کلنگی تاثیر گذار بوده است زیرا بر این اساس دولت به مالکان زمین در هر کجای شهر که باشند، تسهیلات مسکن اختصاص می دهد و مالکان هم باید واحدهای خود را به متقاضیان مسکن مهر بفروشند.

از سوی دیگر، افزایش قیمت مسکن، همیشه سازندگان را تشویق می کند تا با خرید زمین و آپارتمان سازی سود بیشتری را به دست آورند بنابراین این دو عامل سبب شد که قیمت خانه‌های کلنگی به خصوص در شمال شهر تهران با افزایش زیادی مواجه شود.

یکی از فعالان بازار مسکن در این باره به مهر گفت: در منطقه یک تهران، قیمت خانه های کلنگی تا متری 2 میلیون تومان هم افزایش پیدا کرده است و دلالان و سازندگان به دنبال خرید این املاک هستند تا در سال آینده آپارتمان‌های نوساز خود را با قیمت بیشتری به فروش برسانند.

در این میان املاک کلنگی که جواز ساخت دارند با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند زیرا شامل طرح تفصیلی جدید نشده و سازندگان همچنان می‌توانند خارج از ضوابط طرح امسال، آپارتمان‌های خود را بسازند.

خصوصیات ملک کلنگی

محله

قیمت

ملک کلنگی / 160 مترزمین / 3 نبش

خیابان نیاوران

960  میلیون تومان

ملک کلنگی 200 متری / 2 نبش

پاسداران اختیاریه

متری 4 میلیون و 500 هزار تومان

ملک کلنگی/ 130 مترزمین/ 2 نبش/ 4 طبقه 75 متری در مرحله سفت کاری

خیابان دولت

یک میلیارد و 150 میلیون تومان

ملک کلنگی 90 متری

شاهین شمالی

405 میلیون تومان

کد خبر 163419
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز