جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: به گفته کارشناسان اگر مردم به خرید اجناس رایانه‌یی برای شب عید اصرار دارند؛ می‌توانند اجناسی همچون کول دیسک، کی‌بورد و ماوس‌های فانتزی بخرند که قیمت‌های تقریبا معمول‌تری دارند؛ اما پس از عید می‌توانند به راحتی به خرید اقدام کنند.

موبایل

به گزارش ایسنا، جواد نورالهی با بیان این مطلب که کارشناسان ترجیح می‌دهند خریداری محصولات رایانه‌یی برای شب عید تا زمان ثبات این بازار به تعویق افتد، با اشاره وضعیت بازار IT اظهار کرد: برخی اختلالات بازار که در ارتباط با بالا و پایین رفتن ارز به وقوع پیوست موجب شد که بازار حوزه رایانه بی‌سامان شود.

او درباره اینکه برخی فروشندگان حاضر به ضرردهی برروی سود خود نیستند و اجناس را احتکار می‌کنند؟ اذعان کرد: به هیچ عنوان این موضوع را قبول ندارم چراکه روند حال حاضر از هر دو سو برای فروشندگان ضررده است زیرا به عنوان مثال فروشنده‌ای محصولی را با دلار به نرخ 1950 تومان خریداری می‌کند اما تا زمانی که ثبت سفارش و تحویل آن در کشور صورت پذیرد، نرخ دلار به 1800 تومان رسیده و به همین دلیل زیان‌داده است و در همین حال نیز می‌ترسد که قیمت‌ها بیش‌تر افت کنند بنابراین به فروش اقدام می‌کند.

این فعال بازار رایانه‌یی گفت: حال زمانی که نرخ دلار پایین بوده و فروشنده‌ای نیز به خرید محصولی رایانه‌یی اقدام کرده است اما به یک باره نرخ دلار بالا می‌رود، دیگر چه انتظاری می‌رود که فروشندگان به راحتی حاضر به فروش با نرخ خریداری شده خود باشند چراکه با نرخ دلار بالا دیگر خودشان نمی‌توانند خریدی را انجام داده و نمودار سودی را پیش بینی کنند.

نورالهی درباره پیشنهادش برای خریدهای شب عید در حوزه سخت‌افزاری تاکید کرد: توصیه می‌کنم اگر عجله‌ای برای خرید ندارند، قبل از عید خرید نکنند.

کد خبر 163090
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز