یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بابازاده دبیر نخستین دوسالانه دیوارنگاری شهری و گرافیک محیطی گفت: حدود ۶۰۰ اثر به بخش نمایشگاهی این دوسالانه رسیده است.

پوستر تجسمی

به گزارش فارس، بابازاده مقدم، رئیس اداره نقاشی دیواری سازمان زیباسازی شهرداری تهران و دبیر دوسالانه «دیوارنگاری شهری و گرافیک محیطی» درباره آثار ارسالی به نخستین دوره این دوسالانه گفت: حدود ۶۰۰ اثر به دبیرخانه دوسالانه رسیده است که از میان این آثار با توجه به ظرفیت نمایشگاهی ما در برج میلاد حدود ۸۰ اثر انتخاب و به نمایشگاه راه خواهد یافت.

وی درباره مقالات راه یافته به بخش پژوهشی دوسالانه هم گفت: بیش از ۲۰ پایان‌نامه و حدود ۳۵ مقاله به بخش پژوهشی دوسالانه دیوارنگاری شهری و گرافیک محیطی رسیده است.

بابازاده زمان برگزاری این دوسالانه را ۱۸ تا ۲۰ اسفندماه سال جاری عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه در ۳ بخش مسابقه و نمایشگاه آثار طراحی دیوارنگاره و گرافیک محیطی، پژوهش و همایش علمی و نمایشگاه تجهیزات، مواد و مصالح برگزار می‌شود.

وی به بخش‌ نشست‌‌ها و میزگردهای تخصصی اشاره کرد و افزود: در طول روزهای برگزاری حدود ۸ ورک شاپ (کارگاه آموزشی) در تکنیک‌های مختلف نقاشی دیواری به صورت زنده و با حضور استادان صاحبنظر برگزار خواهد شد.

رئیس اداره نقاشی دیواری سازمان زیباسازی درباره تکنیک‌های نقاشی دیواری در این دوسالانه هم گفت: محدودیت تکنیکی برای این دوسالانه وجود ندارد و حتی ممکن است برخی تکنیک‌های جدید شخصی خود را ارائه کنند که به عنوان یک اثر شخصی با آن رفتار می‌شود.

دبیر نخستین دوسالانه دیوارنگاری شهری و گرافیک محیطی از اجرای آثار برتر این دوسالانه در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: به آثار برتر این دوسالانه جوایزی اهدا خواهد شد و در سطح شهر تهران نیز اجرا خواهد شد.

وی درباره امکان بین‌المللی شدن این دوسالانه گفت: همه چیز به تجربه ما در این دوسالانه بستگی دارد و ممکن است در دوره‌های آینده در سطح گسترده‌تری برگزار شود.

نخستین دوسالانه دیوارنگاری شهری و گرافیک محیطی با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران و انجمن هنرمندان نقاش ۱۸ تا ۲۰ اسفندماه سال جاری در برج میلاد برگزار می‌شود.

 

کد خبر 162557

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز