یکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل باشگاه ذوب آهن اصفهان با ردصحبت‌های علیرضا دهقان مبنی بر این که باشگاه ذوب آهن پول دارد، اما برای خرج کردن بهانه جویی می‌کند، گفت: بودجه ما را از سرچشمه بسته‌اند و می‌گویند خرج کنید.

خسرو ابراهیمی ذوب آهن

خسرو ابراهیمی در گفت‌وگو باایسنا، درباره آخرین وضعیت مشکلات مالی باشگاه ذوب آهن اظهار کرد: مشکلات ما کماکان باقی است. چند روز پیش، سخنگوی وزارت ورزش و جوانان در بیانیه‌ای گفته است که کارخانه ذوب آهن برای خرج کردن در باشگاه منع قانونی ندارد، اما پس از استعلامی که ما از وزارت ورزش و جوانان داشتیم، معلوم شد که قانون سابق همچنان به قوت خود باقی است. وزارت هم تابع قانون است، پس هیچ چیز عوض نشده است. فکر می‌کنم انصاری فرد هم گفته‌هایش را بر اساس حرف‌های دهقان مطرح کرده است، ولی تا جایی که من می‌دانم، کارخانه ذوب آهن می‌گوید که هزینه کردن در باشگاه وجاهت قانونی ندارد، مگر این که مجلس نسبت به مصوبه قبلی خود، حرف تازه‌ای بیان کند.

 وی ادامه داد: سعی می‌کنیم چک‌هایی که به بازیکنان داده‌ایم، پرداخت کنیم و سایر مطالبات را هم در اوایل سال آینده تسویه کنیم تا مشکلی پیش نیاید. ما از وزارت ورزش و جوانان انتظار داریم که به ما کمک کند. اکنون چهار ماه است که به پرسنل باشگاه حقوق نداده‌ایم، در حالی که آن‌ها هستند که زحمت می‌کشند تا تیم‌های ورزشی به میدان بروند، ضمن این که هزینه‌های سایر رشته‌های ورزشی ما از سال قبل هم باقی مانده است.

 دهقان، نماینده مجلس شورای اسلامی پیش از این گفته بود که باشگاه ذوب آهن حرفه‌ای نیست و به همین دلیل کارخانه ذوب آهن می‌تواند در این باشگاه هزینه کند. ابراهیمی در این رابطه خاطر نشان کرد: بحث حرفه‌ای بودن یا نبودن نیست، چون بودجه ما را از سر چشمه بسته‌اند و آنگاه می‌گویند خرج کنید! مجلس قانونی را تصویب کرده که بر اساس آن شرکت‌های دولتی باید پس از کسر هزینه‌های تولید، یک درصد از درآمد خود را صرف ورزش کنند. از این یک درصد، 55 درصد باید به وزارت ورزش و جوانان اختصاص یابد که در ورزش مدارس، عشایری و از این قبیل هزینه شود و 45 درصد هم در ورزش همگانی و قهرمانی خرج شود. این 45 درصد در کارخانه ذوب آهن کمی بیش از 3 میلیارد تومان است که در اصل چیزی نیست که بشود با آن کاری کرد.

 مدیر عامل باشگاه ذوب آهن ادامه داد: مسئولان می‌گویند کارخانه مشکلی برای خرج کردن ندارد، در حالی که پولی نیست که خرج شود! آن‌ها که این حرف‌ها را می‌زنند اطلاع کافی ندارند، ولی اگر اطلاع دارند و این حرف‌ها را مطرح می‌کنند مایه تعجب است. در حال حاضر برای حل مشکل باشگاه باید مجلس مصوبه جدید بدهد و یا به قانون قبل تبصره‌ای اضافه کند، چون هیچ کس جرات نمی‌کند که فراتر از قانون عمل کند.

 وی درباره وضعیت سایر تیم‌های ورزش باشگاهش هم گفت: من دوست ندارم که بین تیم‌های مختلف ورزش فرق بگذارم. ما با وجود بی‌پولی باشگاه برای تیم بسکتبال، بازیکن خارجی جذب ‌کرده‌ایم که در پرداخت حقوق او هم در مانده‌ایم. ضمن این که تیم‌های ورزشی ما سفرهای خارج از کشور دارند که باید برایشان هزینه کنیم. اکنون با توجه به وضعیت بازار ارز، نمی‌دانیم که ارز مورد نیاز برای پرداخت حقوق بازیکنان و مربیان خارجی و همچنین هزینه سفرهای تیم ها را از کجا تامین کنیم و کسی هم به ما پاسخگو نیست.

 ابراهیمی در پایان از برگزاری اردوی پنج روزه تیم فوتبال ذوب آهن در جزیره کیش خبر داد و گفت: تیم فوتبال ما دوشنبه عازم کیش می‌شود تا تمرین‌های خود را آنجا پیگیری کند و اگر تیم‌های دیگری نیز آنجا بودند، چند بازی تدارکاتی هم انجام می‌دهد.

کد خبر 161809
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز