همشهری‌آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیشرفت‌ها و نتایجی که در چند سال اخیر در کشور بدست آمده غیرقابل انکار است و به‌طور طبیعی عده‌ای نمی‌توانند موفقیت‌های دولت را تحمل کنند و با هدف تخریب، دستاوردهای دولت را زیر سوال مى‌برند.

رضا تقی پور گفت: همگان مشاهده می‌کنند که در سال‌های گذشته در چه شرایطی بودیم و الان در چه شرایطی قرار داریم. به طور مثال در بخش ارتباطات از نظر تعداد مشترکان و محدودیت‌هایی که بوده، سال‌ها آرزوی مردم این بود در هنگام خریداری خط تلفن بلافاصله ارتباط آنها برقرار شود و این آرزو در دولت نهم و دهم محقق شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: در سال‌های گذشته مشترکان 15سال منتظر برقراری ارتباط بودند. اما امروز تمام اینها به روز شده که با 25 میلیون و 600 هزار تلفن ثابت و 89 میلیون سیم کارت به ازای هر نفر دو خط در کشور داریم و با این ظرفیت کاملا اشباع شده‌ایم.

تقی پور به بحث استقلال و خوداتکایی فنی اشاره کرد و افزود: امروز تمام شبکه‌های داخلی، طراحی، پیاده‌سازی و مباحث راهبری توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود و این از نظر امنیت ملی مهم است.

کد خبر 161660
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز