همشهری آنلاین: خبرهای شنیده از برخی دستگاه‌های دولتی حاکی است، احتمالاً یارانه اسفند ماه افزایش خواهد یافت و فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز از سال آینده کلید خواهد خورد.

فارس نوشت: فاز اول هدفمندسازی یارانه‌ها از آذرماه سال گذشته کلید خورد و با اجرای این قانون ماهانه 45500 تومان به هر ایرانی یارانه اختصاص یافت.


اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها طی ماه‌های گذشته چندین بار از سوی مسئولین وعده داده شد و رئیس جمهور نیز پیش از این از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری خبر داده بود.


در عین حال مسئولان دولتی به ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز تاکید کرده بودند که قبل از اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی، میزان یارانه نقدی افزایش خواهد یافت.


یک مقام مسئول دولتی در این زمینه خبر داد که احتمالاً یارانه نقدی اسفند ماه بر اساس فاز دوم هدفمندی یارانه ها پرداخت می‌شود لذا رقم یارانه اسفندماه بیشتر از ماه‌های قبل از آن خواهد بود.

وی با تاکید بر این مساله که هنوز افزایش یارانه‌ها قبل از سال قطعی نشده و در حد احتمال قوی است، افزود: قطعاً اجرای فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و افزایش قیمت‌ها در سال ۹۱ خواهد بود ولی احتمالاً یارانه نقدی اسفند ماه در نیمه دوم این ماه پرداخت می‌شود و رقم یارانه نقدی آن نیز بیش از 45500 تومان کنونی است.

دولت پیش از این از برنامه ریزی برای حذف 10 میلیون پردرآمد از لیست یارانه‌ها خبر داده و اعلام کرده بود که با این افراد نامه نگاری خواهد شد تا به طور داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند.

کد خبر 161593
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز