همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با انتقاد از برخی اخبار منتشر شده در خصوص موافقت این سازمان با افزایش قیمت برخی از محصولات خودروسازان گفت: این سازمان با هیچ یک از درخواست‌های افزایش قیمت خودروسازان موافقت نکرده است.

شهرام میرآخرلو در پاسخ به این‌ سوال که با توجه به اینکه برخی نمایندگی‌های پارس خودرو قیمت فروش ماکسیما را بسته به مدل آن 50 تا 55 میلیون تومان اعلام می‌کنند، با این اوصاف آیا با افزایش قیمت این خودرو موافقت شده است؟ تاکید کرد: تاکنون به هیچ شرکتی از جمله پارس خودرو اجازه افزایش قیمت محصولات داده نشده است.

وی با بیان این‌که فروش ماکسیما بیش از قیمت‌های مصوب درج شده در سایت www.124.ir تخلف است، تصریح کرد: سازمان حمایت این موضوع را بررسی کرده و تخلف چه از سوی شرکت تولیدکننده رخ داده باشد و چه از سوی نمایندگی فروش، با آن برخورد خواهد شد.

او در پاسخ به اینکه آیا تا پایان امسال احتمال موافقت با درخواست افزایش قیمت خودروسازان وجود دارد؟ اظهار کرد: سازمان حمایت درخواست‌های موجود را در دست بررسی دارد و در صورت منطقی بودن این درخواست‌ها، با آنها موافقت خواهد شد.

میرآخورلو در خصوص برخی اخبار در زمینه کاهش عرضه برخی خودروهای وارداتی از جمله کیا و هیوندایی از سوی شرکت‌های واردکننده، اظهار کرد: واردکنندگان عرضه محصولات را طبق روال معمول انجام می‌دهند. این سازمان آمار محصولات در حال حمل توسط کشتی، موجودی گمرک و انبارهای واردکنندگان را تحت بررسی داشته و تاکنون به تخلفی در این زمینه برخورد نکرده است.

وی با بیان این‌که بعضا ممکن است برخی نمایندگی‌های فروش شرکتهای واردکننده محصولات را گران‌تر از نرخهای مصوب عرضه کنند، خاطرنشان کرد: البته نمایندگی‌ها چنین حقی را نداشته و در صورت مشاهده چنین مواردی با آنها برخورد خواهد شد.

وی در خصوص احتمال افزایش قیمت خودروهای وارداتی به ایسنا گفت: واردکنندگان مستندات قیمت تمام شده را به این سازمان ارائه می‌کنند که در صورت نیاز با درخواست افزایش قیمت‌ها موافقت خواهد شد.

کد خبر 161504
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز