همشهری‌آنلاین: رئیس دفتر هواپیمایی جمهوری اسلامی مرکز بوشهر گفت: اتفاقی که صبح امروز برای پرواز بوشهر به تهران اتفاق افتاد، ترکیدگی لاستیک نبوده بلکه به دلیل خالی شدن باد لاستیک هواپیما پرواز انجام نشده است.

احمد ماحوزی اظهار داشت: پرواز شماره ۴۰۸ هواپیمای جمهوری اسلامی قرار بود صبح امروز از بوشهر به تهران پرواز کند که به دلیل نقص فنی در لاستیک‌های هواپیما این پرواز انجام نشد.

وی تصریح کرد: زمانی که هواپیما قصد بلند شدن از باند فرودگاه را دارد نیاز به سرعت زیادی دارد و در حادثه صبح امروز نیز در زمان پرواز حرارتی که از ترمز‌ها به لاستیک هواپیما رسیده موجب خالی لاستیک هواپیما شده است.

ماحوزی اضافه کرد:‌ در این زمان سیستم هواپیما به خلبان هشدار می‌دهد که پرواز نکند و خلبان نیز که از خلبانان ماهر بود هواپیما را در زمین نگه داشته و سریعا به پارکینگ می‌آورد.

رئیس دفتر هواپیمایی جمهوری اسلامی مرکز بوشهر ادامه داد: در زمان حرکت هواپیما حدود ۱۰۰کیلومتر سرعت داشته و پس از خالی شدن باد لاستیک خلبان هواپیما را کنترل می‌کند و هیچ اتفاق خاصی هم برای مسافران نمی‌افتد و خلبان اطلاعات لازم را درباره این حادثه به مسافران می‌دهد.

ماحوزی با بیان اینکه هواپیما همچنان در فرودگاه بوشهر است، گفت: درحالی که برخی عنوان کرده بودند که لاستیک هواپیما ترکیده، اما ترکیدگی لاستیک هواپیما به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی بیان کرد: تمهیداتی برای انجام پرواز مجدد و انتقال مسافران به تهران انجام دادیم و درحالی که قرار بود یک هواپیما از تهران تجهیزات لازم را به بوشهر آورده و مسافران را از بوشهر به تهران منتقل کند، متاسفانه آن هواپیما نیز به علت نقص فنی پروازش انجام نشده و منتظر رفع نقص فنی آن هواپیما هستیم.

بر اساس گزارش فارس، ماحوزی گفت: از تمام مسافران پرواز بوشهر به تهران به علت تأخیر در انجام پرواز عذرخواهی کرده و امیدواریم در اسرع وقت این مشکل حل شود.

کد خبر 161267
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز