همشهری آنلاین: دکتر رضا افشاری استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رای گیری سال 2012 به عنوان رئیس جامعه سم شناسان آسیا و اقیانوسیه انتخاب شد.

به گزارش مهر، دکتر رضا افشاری دانشیار سم شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رای گیری سال 2012 جامعه سم شناسی پزشکی آسیا و اقیانوسیه که 40 کشور در آن عضویت دارند با اکثریت آرا رئیس منتخب این جامعه شد.

افشاری با اشاره به اینکه در جامعه سم شناسی پزشکی آسیا و اقیانوسیه کشورهایی از جمله چین، ویتنام، هند، سریلانکا، عربستان و برخی از کشورهای آفریقایی، اروپایی و آمریکایی عضویت دارند، اظهار داشت: این جامعه در زمینه فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی و برگزاری نشست‌های بین المللی فعالیت می کند.

عضو مرکز تحقیقات سم شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تبادل آخرین دستاوردهای علمی در زمینه سم شناسی پزشکی میان کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی، برگزاری دوره های آموزش مداوم در قالب کلاسهای بازآموزی برای اعضاء جامعه سم شناسان پزشکی به ویژه سموم ارگان فسفره و داروهای غیر قانونی، انجام فعالیت‌های پژوهشی مشترک و برقراری ارتباط با موسسات دولتی کشورهای مختلف برای تدریس سم شناسی بالینی را از دیگر فعالیت‌های این جامعه برشمرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار داشت: تصمیم گیری علمی برای سطح سالم بودن مواد غذایی و تاثیر گذاری واردات یا صادرات محصولات غذایی، برنامه ریزی برای ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش آلودگی های هوا، آب و غذا، افزایش هماهنگی های آموزشی و تحقیقاتی میان ایران و دیگر کشورها، گسترش آموزشهای فوق تخصصی بین المللی در کشور و برگزاری نشست‌های بین المللی را از جمله مزایای کسب این عنوان برای کشورمان برشمرد.

کد خبر 161193

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز