همشهری‌آنلاین: مهدی شجاعی،مدیرمسئول روزنامه حدیث کرمان و رئیس انجمن صنفی مدیران نشریات ضمن اعلام خبر برگزاری مجمع عمومی و انتخابات این انجمن از ایجاد سایت و شورای حل اختلاف در آینده نزدیک در این انجمن خبر داد

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر مجمع عمومی انجمن صنفی مدیران نشریات ایران دیروز شنبه 29 بهمن برگزار شد و در این نشست اعضای جدید هیئت مدیره و رئیس انجمن صنفی مدیران نشریات کشور، مشخص شدند. همچنین ضمن بحث و بررسی درباره فعالیت‌‌ها و برنامه‌های انجمن، برنامه‌های آتی نیز اعلام شد.

شجاعی ادامه داد: در جلسه روز گذشته، ابتدا گزارش عملکرد و فعالیت‌های گذشته و جاری انجمن مطرح و درباره آن بحث و بررسی انجام شد. بعد از آن نامزدهای انتخابات هیئت مدیره، به معرفی خود پرداختند و در ادامه انتخابات برگزار شد که من به عنوان مدیرمسئول روزنامه حدیث کرمان، سید کاظم مرتضوی مدیر مسئول ماهنامه شطرنج، صفی‌الله لشینی مدیر مسئول مجله دنیای جدول، سعید تقی‌پور مدیرمسئول روزنامه جهان اقتصاد، پونه ندائی مدیر مسئول مجله شوکران، علی یوسف‌پور مدیر مسئول روزنامه سیاست روز و ابوالقاسم گلباف مدیر مسئول مجله گزارش به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره انتخاب شدند. همچنین امیرعباس جعفری به عنوان بازرس انجمن انتخاب شد.

به گفته رئیس انجمن صنفی مدیران نشریات ایران این انجمن در حال مذاکره با قوه قضائیه برای ایجاد شعبات شورای حل اختلاف ویژه رسانه‌ها است تا شکایت‌ها علیه رسانه‌ها پیش از ورود به قوه قضائیه در این شوراها حل و فصل شود.

وی افزود: این انجمن که صاحبان امتیاز و مدیران مسئول مطبوعات کشور در آن عضو هستند، انجمن صنفی مدیران مطبوعات کشور است که در پی ایجاد امنیت فکری برای جامعه مطبوعات کشور است. در حال حاضر با قوه قضائیه در حال مذاکره برای ایجاد شعبات شورای حل اختلاف ویژه مطبوعات و رسانه‌ها با ترکیب متخصصان و خبرگان این عرصه هستیم تا دیگر سر و کار خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به محاکم دادگستری و انتظامی باز نشود و چنانچه روزنامه یا رسانه‌ای شاکی داشت، میانشان مصالحه برقرار کنیم و مورد اختلاف در همان شورا حل و فصل شود.

رئیس انجمن مدیران نشریات ایران گفت: برنامه آتی انجمن، ایجاد شوراهای حل اختلاف تخصصی پیگیری و بحث ایجاد کمیته‌های ویژه بررسی سختی حرفه خبرنگاری است که این دو طرح را در دستور کار داریم. به علاوه تعامل ویژه با حوزه معاونت مطبوعاتی ارشاد و راه‌اندازی یک سایت اینترنتی ویژه انجمن از دیگر برنامه‌های پیش روی ماست.

کد خبر 161102
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز