همشهری‌آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه رابطه سالاری، عدم نظارت صحیح بر عزل و نصب‌های دولتی و عدم توسعه‌ دولت هوشمند از مهمترین دلایل بسترساز در وقوع اختلاس 3000 میلیاردی اخیر بود گفت: اگر اینگونه نبود ممکن نبود فردی با ملیت دوگانه مدیرعامل ملی‌ترین بانک ایرانی شود.

قدرت الله علیخانی

قدرت الله علیخانی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه اگر نظارت دقیق و درستی بر انتصاب‌ها در پست‌های دولتی وجود داشت فردی با ملیت دو گانه مدیرعامل بانک ملی نمی‌شد، گفت: سفارش امام (ره) این بود نگذاریم پست‌های دولتی به دست نااهلان بیافتد و متاسفانه شاهد هستیم این توصیه حضرت امام مورد توجه مسئولان دولتی قرار نگرفته است.

وی در ادامه افزود: دستگاه قضایی باید در مقابل تخلفات و حتی اشتباه‌های دولت در عزل و نصب مدیران ورود کند و مجازات یا اصلاح مورد نظر را اعمال کند.

علیخانی خاطرنشان کرد: زمانی که در کشور رابطه سالاری حاکم باشد و تخلف از ضابطه‌ها افزایش پیدا کند مملکت دچار انواع تخلفات و فساد خواهد شد و کسانی که در این میان آسیب می‌بیند مردم شهیدپرور و بی‌گناه کشورند.

این نماینده تاکید کرد: توسعه‌ دولت اکترونیک و هوشمندسازی سیستم خدماتی بانک‌ها از مهمترین راهکارهای پیشگیری از تخلفات و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های پولی و مالی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد: سرمایه‌های هنگفتی که از طریق اختلاس کننده‌ها از کشور خارج می‌شود تآثیر بسیار زیادی روی نوسانات نرخ ارز و سکه در بازارهای ایران داشت و موجب شد که در ساختار اقتصادی کشور اختلال‌های بحران‌زایی بروز پیدا کنند.

کد خبر 161033
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز