همشهری آنلاین: اطلاعات قدیمی‌ترین موسسه فرهنگی ایران است

علی اکبر قاضی‌زاده، مدرس و روزنامه‌نگار، در حاشیه برگزاری نشست تجلیل از موسسه اطلاعات گفت:«موسسه اطلاعات قدیمی‌ترین موسسه فرهنگی ایران است. این موسسه سازمان‌های مختلفی دارد؛ از جمله سیستم چاپ و تجهیزات چاپی که بسیار گسترده است. روزنامه اطلاعات در جهان اسلام بعد از روزنامه الاهرام مصر یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌ها است و در طول 80 سال سابقه مطبوعاتی، در جایگاه یک مکتب بزرگ برای آموزش روزنامه‌نگاری بوده و خدمات برجسته‌ای در زمینه‌های گرافیک، صفحه‌آرایی، چاپ و توزیع  داشته‌است».
وی در ادامه خاطر نشان کرد:«فعالیت موسسه اطلاعات به شکلی بوده است که تعداد زیادی از جوانان در آن کار یاد گرفته‌اند. امروز روزنامه اطلاعات یک ارزش ملی محسوب می‌شود. در حالیکه عمر فعالیت روزنامه در کشور ما 6 ماه است، روزنامه اطلاعات توانسته است 80 سال منتشر شود که این کار بسیار بزرگی است».
قاضی‌زاده همچنین گفت:«تصور می کنم 8 نشریه وابسته به موسسه اطلاعات نیز در کشور منتشر می‌شود. این موسسه در زمینه چاپ کتاب هم به صورت گسترده‌ای فعالیت می‌کند. به نحوی که تعداد زیادی از کتاب‌های معتبر سیاسی و تاریخی در موسسه اطلاعات منتشر شده‌اند».
وی در پایان عنوان کرد: «روزنامه اطلاعات ادعای جوانانه ندارد و به صورت متعادل فعالیت می‌کند و مخاطبان آن افراد جا‌افتاده‌ای هستند. میانگین سنی مخاطبان آن 45 سال به بالا است و برای اینکه مسئله‌ای به عمر این روزنامه لطمه نزند از شلوغ‌کاری پرهیز می‌کند. این نشان‌دهنده یک روش خوب است. ماندگاری اطلاعات اتفاقی نیست، حتما طرح و نقشه مناسبی پشت آن نهفته است که شاید خیلی از روزنامه‌ها از آن بی‌بهره‌اند.»
مراسم تجلیل از موسسه اطلاعات، که ششمین نشست از مجموعه نشست‌های تجلیل از ناشران شهر است، به همت معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و موزه ملی قرآن کریم برگزار خواهد شد. زمان برگزاری این نشست، یکشنبه ششم اسفند ماه جاری از ساعت شانزده تا هجده است. این نشست در فرهنگسرای هنر واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سید‌خندان، خیابان جلفا (ارسباران) برگزار خواهد شد و حضور در آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است

کد خبر 16075

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز