گروه اقتصادی: شورای پول و اعتبار با افزایش وام تسهیلات خودرو از 5 میلیون تومان به 7 میلیون تومان و افزایش دائمی وام مسکن از 12 میلیون تومان به 18 میلیون تومان موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در یکهزار و هفتاد و هفتمین جلسه شورای پول و اعتبار که شنبه 28 بهمن‌ماه در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، سقف تسهیلات خرید انواع خودروهای تاکسی، سواری و وسایط نقلیه سبک توسط بانک‌ها 70 میلیون ریال (7 میلیون تومان) تعیین شد. سقف کنونی تسهیلات خرید خودرو 5 میلیون تومان است.

شورای پول و اعتبار همچنین با افزایش سقف تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن در بانک مسکن از 120 میلیون ریال (12 میلیون تومان) به 180 میلیون ریال (18 میلیون تومان) و توقف اجرای طرح تسهیلات توام (با سپرده و بدون سپرده مصوب 10/5/1384 شورا) و اجرای آن پس از پایان دوره تسهیلات توام (پایان اردیبهشت ماه 1386) موافقت کرد. همچنین بر اساس این مصوبه سپرده‌گذاران به روش فعلی تا قبل از اجرای این مصوبه تابع مقررات فعلی می‌باشند.

همچنین بر اساس مصوبات این شورا با افزایش سقف اختیارات کمیسیون فرعی ارز برای تصمیم‌گیری نسبت به موارد مطروحه در اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی از پنجاه هزار دلار به دویست هزار دلار و در موارد خدماتی تا بیست هزار دلار (یا معادل آن به سایر ارزها) موافقت شد.

کد خبر 16068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز