همشهری‌آنلاین: آزمون‌های سمپاد و نمونه دولتی که همه ساله تعدادی زیادی از دانش آموزان و خانواده‌های آنها را درگیر خود می‌کند قرار است در قالب یک آزمون مشترک برگزار شود. رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفتگو با همشهری‌آنلاین جزئیات تغییرات این آزمون و همچنین نحوه پذیرش دانش آموزان را تشریح کرد.

مهری سویزی در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین درباره شرایط شرکت در آزمون مشترک مدارس سمپاد و نمونه دولتی گفت: داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون مدارس متوسطه سمپاد را دارند باید معدل پایان ترم شان بالای 19 و داوطلبان مدارس نمونه دولتی معدل بالای 15 داشته باشند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تاکید کرد: در واقع اگرچه این دو آزمون به شکل مشترک برگزار می شود اما داوطلبان شرکت در آزمون مدارس متوسطه سمپاد باید دارای معدل بالای 19 باشد.

نحوه پذیرش دانش آموزان در مدارس سمپاد و نمونه دولتی

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره نحوه پذیرش دانش آموزان در دو مدرسه نمونه دولتی و سمپاد چگونه خواهد بود به همشهری‌آنلاین گفت: نحوه پذیرش در مدارس سمپاد با در نظر گرفتن ظرفیت‌های این مدارس از بالاترین نمرات کسب شده آغاز می‌شود و تا سطوح خاصی ادامه دارد و پس از آن دارندگان نمرات پایین تر براساس ظرفیت مدارس نمونه دولتی در این مدارس پذیرش می‌شوند.

وی ادامه داد: اگرچه آزمون مشترک خواهد بود اما سئوالات آن به گونه‌ای طراحی می‌شود که دانش، شناخت مفهومی و اداراکی، هوش، استعداد و خلاقیت دانش آموزان به دقت رصد می‌شود و در واقع سئوالات رده‌بندی خواهند داشت.

افزایش ظرفیت‌ها

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره میزان ظرفیت پذیرش در مدارس متوسطه گفت: براساس آخرین آمار ظرفیت مدارس متوسطه سمپاد در سال تحصیلی آینده بیش از 35 درصد افزایش می‌یابد.

به گفته سویزی آزمون مشترک مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی برای اولین بار از زمان تاسیس این مدارس تاکنون در سال آینده می‌شود و دفترچه مشترکی برای برگزاری این آزمون تهیه شده و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

کد خبر 160364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز