شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین – محمد رسولی: شرکت شارپ که همواره مقام اول را در تولید و فروش تلویزیون‌های LCD در جهان داشت از سایر رقبا عقب افتاده است و دیگر به عنوان پیشروی این صنعت محسوب نمی‌شود.

شرکت ژاپنی شارپ که همواره به عنوان الگو و رهبر دنیای LCD معرفی شده بود، طبق گزارش دو مؤسسه تحقیقاتی معتبر جهان یعنی iSuppli و NPD از سایر رقبای خود نظیر سامسونگ، فیلیپس و LG عقب افتاده و دیگر در این تجارت به عنوان شماره یک محسوب نمی‌شود.

این دو مؤسسه اعلام کرده‌اند که شرکت کره‌ای سامسونگ اکنون در مقام نخست قرار دارد. طبق اعلام iSuppli، سامسونگ کره 14.6 درصد، فیلیپس هلند 13.4 درصد، شارپ 13.3 درصد، سونی 12.7 درصد و LG تنها 7.6 درصد از سهم بازار LCD را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.

NPD نیز با آماری تقریباً مشابه اعلام کرده که سامسونگ 13.4 درصد، فیلیپس 13 درصد، سونی 11.6 درصد، شارپ 11.4 درصد و LG  7.1 درصد سهم بازار جهانی را در دست دارند. بنابر گفته NPD، سونی در سال 2006 بیشترین فروش را در جهان داشته است (این موضوع مورد تأیید بسیاری از کارشناسان نیست).

رقبای شارپ از سال 2005 با تولید انبوه و ارزان تلویزیون‌های LCD توانستند گوی سبقت را از شارپ گرفته و بسیاری از مشتریان را به سمت خود بکشانند. یکی دیگر از دلایل افت شارپ، تخصص این شرکت در ساخت پنل‌های با سایز کوچک است و بدیهی است با روی آوردن کاربران به خرید تلویزیون‌های عظیم‌الجثه، عملاً تخصص شارپ دیگر کارایی چندانی ندارد.

مسئولان شارپ پس از انتشار گزارش‌های iSuppli و NPD اعلام کردند قصد دارند با گسترش دامنه فعالیت خود مجدداً جایگاه سابق را به دست آورند.

 Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 15996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز