همشهری آنلاین: در جهشی تاریخی، جسورترین چترباز جهان قصد دارد از بالنی در لبه فضا به سوی زمین بپرد

بائومگارتنر

به گزارش ایسنا، «بائومگارتنر» 42 ساله امیدوار است بتواند در این حرکت، رکورد جهانی ارتفاع را که از 50 سال پیش تا کنون تغییر نکرده، بشکند.

«بائومگارتنر» قصد دارد از ارتفاع 36.5 کیلومتری از روی یک بالن هواشناسی پر از هلیوم به پایین بپرد.

وی در این پرش باید طی 35 ثانیه سرعت صوت را شکسته و در حالت کلی در 10 دقیقه به سرعت بیش از یکهزار و 110 کیلومتر در ساعت برسد.

«بائومگارتنر» تا ارتفاع 1.5 کیلومتری زمین چتر خود را باز نکرده و از این رو باید به لباس فضانوردی و مخزن اکسیژن برای زنده ماندن تکیه کند.

تیم وی انتظار دارد که در هفته پیش رو برنامه جهش «باومگارتنر» از فراز نیومکزیکو در ماه اوت بطور رسمی اعلام شود.

این خلبان بالگرد اهل استرالیا، در ماه‌های آینده به پرش‌های تمرینی در ارتفاعات 18 کیلومتری و 27 کیلومتری خواهد پرداخت.

«بائومگارتنر» قرار بود سال گذشته این پرش را انجام دهد؛ اما فردی به نام «دانیل هوگان» ادعا کرد که ایده اولیه به وی تعلق داشته و در این زمینه بطور قانونی اقدام کرد. البته این ادعا اکنون حل و فصل شده و مسیر برای اجرای این جهش تاریخی هموار است.

وی قصد دارد که چهار رکورد جهانی را در سقوط آزاد از بالاترین ارتفاع، مرتفع‌ترین پرواز انسان بر فراز بالن، طولانی‌ترین مسیر طی شده طی سقوط آزاد و سریع‌ترین سقوط آزاد بشکند.

بائو مگارتنر

رکوردهای پیشین «بائومگارتنر» شامل کم ارتفاع‌ترین پرش با چتر نجات از ارتفاع 28 متری مجسمه مسیح در ریو دو ژانیرو و بلندترین پرش از فراز ساختمانی در ارتفاع 450 متری برج‌های دوقلوی پتروناس کوالالامپور در مالزی بوده‌اند.

وی همچنین در سال 2003 به عنوان اولین چترباز که بر روی کانال انگلیس پریده بود، معرفی شد.

مهندسان بیش از دو سال را برای ساخت لباس مناسب این پرش که بتواند بائومگارتنر را در دمای منفی 70 درجه زنده نگه دارد، تلاش کرده‌اند.

رکورد ارتفاع کنونی در اختیار «جو کیتینگر»، ژنرال نیروی هوایی آمریکا قرار دارد که در سال 1960از ارتفاع 31.3 کیلومتری از یک بالن به پایین پرید. جالب است بدانید که هواپیماهای تجاری معمولا در ارتفاع 10 کیلومتری پرواز می‌کنند.

کد خبر 159701
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز