دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

گروه شهری: رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد تشکیل 114 کانون قرآن و اختصاص قطعه‌ای به نام قرآنی‌ها و نهج‌البلاغه‌ای‌ها در بهشت‌زهرا را مطرح کرد.

مرتضی طلایی گفت: پیشنهاد ما این است که در هر منطقه‌ای از شهر تهران به نیت 114‌سوره قرآن، 114 کانون قرآن تشکیل شود. وی گفت: این کانون‌ها می‌توانند در سرای محلات، بیوت شهدا و خانه‌های قرآن سازماندهی شوند و جلسات هفتگی قرآن به شیوه سنتی در این مراکز برگزار ‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران با حضور در محل برگزاری مسابقات قرآنی شمسه در منطقه5 شهرداری افزود: خدا را شکر می‌کنیم شاهد روزی هستیم که شهردار و شهرداری ما برگزار‌کننده مجلس قرآن است و خادم قرآن می‌شود. وی همچنین پیشنهاد داد، با هدف معرفی خانواده‌هایی که یک یا 2حافظ قرآن دارند که در سطح جهانی نیز مقام آورده‌اند پلاک نور بر سر در منازلشان نصب شود. یکی دیگر از پیشنهادهای رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران، اختصاص قطعه‌ای به نام قرآنی‌ها و نهج‌البلاغه‌ای‌ها در بهشت‌زهرا بود. در این باره طلایی پیشنهاد ایجاد خانه هنرمندان قرآن را هم در سخنان خود مطرح کرد که با استقبال شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی شمسه همراه شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ادامه داد: خدا را شاکریم که حافظان و قاریان قرآن بسیاری در شهر داریم اما ما نیازمند شهر و شهروند قرآنی هستیم تا بتوانیم قرآن را در زندگی عملی جاری کرده و آن را مبنای مناسبات فردی و اجتماعی، زندگی خانوادگی، خدمت کردن، روابط همسایگی و شهروند مداری قرار دهیم. به گفته طلایی، ما علاوه بر مربیان قرآن نیازمند معلمان قرآن هستیم که بتوانند سبک زندگی انسانی و ارزشی را بر مدار قرآن و نهج‌البلاغه به جوامع دیگر معرفی کنند.

کد خبر 159647
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز