یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از مدتها بحث و بررسی در وزارت علوم و دستگاههای مربوطه، سازمان امور دانشجویان با دریافت ردیف بودجه مستقل در وزارت علوم موجودیت یافت، هر چند که هیأت امنا در راس این سازمان قرار دارد اما تاکنون اعضای آن مشخص نشده اند.

به گزارش مهر، ساختار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دستخوش تغییراتی شد که بر این اساس، به تازگی معاونت دانشجویی این وزارتخانه حذف و جای خود را با مدیریت محمود ملاباشی به سازمان امور دانشجویان داد.

با تشکیل سازمان امور دانشجویان و زیرمجموعه قرار گرفتن برخی اداره کلهای پرمخاطب و ارباب رجوع وزارت یعنی ادارات کل امور دانشجویان داخل همچنین بورس و امور دانشجویان خارج، یک بخش دیگر هم در این سازمان تحت عنوان "اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی" به صورت مستقل موجودیت یافت.

هر چند سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با امضای وزیر علوم و معاون توسعه و سرمایه انسانی رئیس جمهور در تاریخ 18 تیرماه سال جاری تصویب شد، اما تاکنون هیأت امنای این سازمان تشکیل نشده است.

در سازمان امور دانشجویان 4 معاونت بورس و امور دانشجویان خارج، معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع، معاونت امور دانشجویان داخل زیر نظر مستقیم رئیس سازمان امور دانشجویان فعالیت می کنند. که هر کدام از آنها به ترتیب 2، 3 و 4 اداره کل دارند.

ادارات کل زیر مجموعه معاونت بورس و امور دانشجویان خارج شامل اداره کل بورس و اعزام دانشجویان و اداره کل امور دانش آموختگان، ادارات کل معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع شامل دفتر طرح و برنامه، اداره کل امور اداری و پشتیبانی، اداره کل امور مالی و معاونت امور دانشجویان داخل شامل اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر، اداره کل امور دانشجویان داخل و اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی می شود.

ملاباشی که پیش از این معاون دانشجویی وزیرعلوم بود و حال با سمت معاون کامران دانشجو و رئیس سازمان امور دانشجویان ششمین سال حضورش را در وزارت علوم پشت سر می گذارد، پیش از این به مهرگفته بود که این سازمان به علت یکپارچگی خدمات دانشجویی به وجود آمده و در صدد است تعاملش با خواسته های دانشجویان افزایش یابد.

حال باید دید رسیدگی تخصصی به امور دانشجویان کشور با شکل و شمایلی جدید چگونه در سازمان امور دانشجویان و در طول حیات خود صورت می‌گیرد.

 

 

کد خبر 159426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز