همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی از تثبیت قیمت بلیت هواپیما و افزایش قیمت بلیت اتوبوس برون شهری در نوروز 91 خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، علی نیکزاد به افزایش موقتی بلیت اتوبوس‌های برون شهری در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود: اتوبوس‌های برون شهری به دلیل اینکه در ایام تعطیلات به صورت یک سر خالی مسافر جابجا می‌کنند برای جبران خسارت تحمیلی موقتا افزایش قیمتی را طبق روال هر ساله خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: معمولا این افزایش قیمت بین 15 تا 20 درصد است که بعد از 15 فروردین به روال گذشته خود بر خواهد گشت.

وزیر راه و شهری سازی اظهارداشت: قیمت بلیت هواپیما تا پایان سال جاری افزایشی نخواهد داشت. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای تعطیلات نوروز واگن‌های دوطبقه در راه آهن به بهره برداری می‌رسد، گفت: افزایش نرخ بلیت ناوگان حمل و نقل پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اعمال می‌شود.

علی نیکزاد در پاسخ به مهر درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش نرخ حامل‌های انرژی گفت: هنوز فاز دوم به اجرا نرسیده است بنابراین نمی‌توان نرخ‌های پیشنهادی را اعلام کرد اما بطور حتم پس از اعلام از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها نرخ‌های جدید قیمت بلیت ناوگان حمل و نقل به اطلاع مردم می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی در مورد زمان بهره برداری واگ‌ های دوطبقه با اشاره به اینکه برای تعطیلات عید واگن‌های دوطبقه به بهره‌برداری می رسد، گفت: پروژه راه آهن -بندرعباس شیراز به دلیل جابجایی مدیران شرکت پیمانکار پروژه کند شده است که با حل مشکل آنها اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت عوارض الکترونیکی خودرو برای تسریع در عبور و مرور به اجرا رسیده است، بیان کرد: به جهت اینکه سفرهای عید نوروز در پیش است وزارت راه و شهرسازی برای تسریع در عبور و مرور این پروژه را اجرایی کرد و در آینده هم در سایر آزادراه‌های کشور به اجرا می‌رسد.

نیکزاد افزود: هم اکنون عوارض آزادراه تهران- قم برای خودروهای سواری 300 تومان است که درصورت استفاده خودروها از روش الکترونیکی، دولت تخفیف قابل توجهی را برای خودروها در نظر می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی درباره جریمه خودروهایی که بدون پرداخت عوارض عبور می‌کنند، بیان کرد: جریمه 20 هزار تومانی برای عدم پرداخت عوارض در نظرگرفته شده است که البته اعمال قانون توسط راهنمایی و رانندگی صورت می‌گیرد و جریمه‌ها هم به خزانه واریز می‌شود سپس خزانه به مبادی ذیربط تخصیص می‌دهد. وی تصریح کرد: پرداخت الکترونیکی عوارض پس از تهران - قم در آزادراه قزوین - رشت و پردیس در نیمه اول سال 91 اجرایی می‌شود.

کد خبر 159324
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز