چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

گروه سیاسی: سهم خواهی و قدرت طلبی یکی از آفت‌هایی است که جایگزین وظیفه‌گرایی می‌شود و اساسا در تفکر اصولگرایی سهم‌خواهی جایی ندارد و با ادبیات اصولگرایی دارای منافات و در تعارض است.

اصولگرا

پیش از این آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان نیز بارها از سهم خواهی انتقاد کرده و در مورد وحدت اصولگرایان گفته بود که نظر ما این است که همه با توجه به شاخص‌ها به‌عنوان معیار دست به دست هم داده و سهم‌خواهی نکنند و انقلاب را مثل گوشت قربانی تقسیم نکنند ‌. روز گذشته علیرضا زاکانی رئیس ستاد جبهه متحد اصولگرایان هم گفت که به هیچ وجه به‌دنبال سهم‌خواهی گروه‌ها در این جبهه ‏متحد نبوده‌ایم و آنچه بحث شد حرکت و کار بر مسیر ارزش‌ها ‏بود و دقت برای انتخاب و معرفی افراد براساس شاخصه‌هایی ‏که مطرح شد، است.

ساختار وحدت گرایی

تشکیل جلسه 30 نفره اصولگرایان در آبان ماه سال 89 زمینه ساز شکل‌گیری ساختار جدید وحدت اصولگرایان در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی شد، بعد از این جلسه کمیته‌ای متشکل از ولایتی، حداد عادل و عسگراولادی مامور شدند تا پروژه رسیدن به وحدت حداکثری اصولگرایان را پیگیری کنند. پس از گذشت 7ماه با اضافه شدن نمایندگان جامعتین تعداد اعضای کمیته 3نفره به 7نفر رسید تا با فراهم کردن زمینه برای اضافه شدن 8 نفر از نمایندگان گروه‌های اصولگرا، گروه 7+8 را تشکیل دهند، اما با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات مجلس نهم‌، شاهد تشکیل تلاش ‌اصولگرایان برای رسیدن به وحدت حداکثری جریان اصولگرایی هستیم.تجربه عدم‌هماهنگی و انسجام اصولگرایان در انتخابات نهم ریاست‌جمهوری زنگ خطری بود تا جریان اصولگرا بتواند در انتخابات مجلس هشتم بازهم به لیستی واحد، متشکل از اکثریت گروه‌های اصولگرا دست یابد و پیروزی را از آن خود کند، اما گویا تجارب قبلی اصولگرایان هنوز برخی از گروه‌های تازه تاسیس اصولگرا را متوجه اهمیت وحدت حداکثری جریان اصولگرایی نکرده؛ از این‌رو بعضا شاهد بی‌اخلاقی‌هایی از سوی برخی گروه‌ها هستیم.

دیروز خبر یک نشریه نزدیک به جبهه پایداری درخصوص حضور برخی کاندیداها در لیست جبهه متحد اصولگرایان تکذیب شد. این برای چندمین بار است که این نشریه و رسانه‌های همسو با آن برای تشکیک در وحدت اصولگرایان خبرهای کذب منتشر می‌کنند. پیش از این همین نشریه در خبری لیستی خیالی را به‌عنوان لیست جبهه متحد اصولگرایان منتشر کرده بود‌ که تکذیب شد.

روابط عمومی جبهه متحد اصولگرایان روز گذشته نیز اعلام کرد که برخی پیامک‌های تخریبی و خبرسازی‌ها وجود دارد که می‌خواهند افرادی را به لیست جبهه متحد منسوب کنند که این اخبار کذب که متأسفانه از سوی افرادی که خود را اصولگرا می‌دانند تولید و در جامعه شایع می‌شود. از سوی دیگر ‌ عضو کمیته داوری جبهه متحد اصولگرایان درخصوص اشتراک فهرست‌های اصولگرایان گفت: جبهه متحد به سمت وحدت حداکثری حرکت می‌کند و بر این اساس اگر سایر گروه‌های اصولگرا اسامی نامزدهای جبهه متحد را در فهرست خودشان قرار دهند، منعی ندارد. غلامعلی حدادعادل به مهر گفت: معتقدیم باید یک فهرست داده شود اما اگر در نهایت این اتفاق نیفتاد هرچه اسامی مشترک بین 2 لیست بیشتر باشد بهتر است. وی درخصوص لیست نهایی جبهه متحد اصولگرایان گفت: اسامی نامزدهای نمایندگی به‌صورت نهایی نزدیک شده و به‌زودی لیست ‌ اصولگرایان اعلام خواهد شد.

پرهیز از رفتارهای غیراخلاقی

قرارگاه فرهنگی عمار هم با صدور بیانیه‌ای درباره انتخابات مجلس درخصوص انتخابات آتی از اصولگرایان خواست که با پرهیز از رفتارهای غیراخلاقی بر مشترکات تاکید کنند. در این بیانیه آنها آمده است: چاره کار نه در تخریب و متهم کردن همدیگر به خروج از اصولگرایی و نه در تنازل از تشخیص و اجتهاد خود نسبت به شرایط سیاسی و اجتماعی است. مزیت مردم‌سالاری دینی در همین است که اطراف گوناگون و گروه‌های مختلف، پیشنهاد خود را به مردم عرضه و از مبانی و مستندات و استدلال‌های خود به شکلی منطقی و اخلاقی دفاع کنند و در نهایت به انتخاب اکثریت مردم گردن بگذارند؛ ضمن آنکه پرهیز از رفتارهای غیراخلاقی و تأکید بر مشترکات در ضمن ارائه شفاف و صادقانه تفاوت‌ها و تنوع نگاه‌ها امری ضروری و از لوازم اصولگرایی است.

از اسراف در تبلیغات پرهیز کنید و یکدیگر را تخریب نکنید

رئیس مجلس خبرگان خطاب به نامزدهای مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات، نامزدها طوری برخورد کنند که مردم را ناامید نکنند و از اسراف در تبلیغات پرهیز کنند و یکدیگر را تخریب نکنند.آیت‌الله مهدوی کنی در نشست هیأت رئیسه مجلس خبرگان افزود: با توجه به مسائل منطقه‌ای، حضور چشمگیر علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی در انتخابات مجلس شورای اسلامی باعث کوری چشم دشمنان خواهد شد.

آیت‌الله مهدوی کنی به برگزاری انتخابات مجلس نهم در اسفند ماه اشاره کرد و گفت: توصیه بنده به نمایندگی از هیأت رئیسه و اعضای خبرگان رهبری به احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌ها این است که در جهت هماهنگی، همدلی و وحدت و دعوت مردم به شرکت پرشور در انتخابات گام بردارند.وی همچنین با توصیه انتخاباتی به اصحاب رسانه افزود: مطبوعات، رسانه‌ها اعم از رسانه‌های عمومی و رسانه‌های خاص، مجلات و رادیو و تلویزیون اخباری را که باعث دلسردی مردم در انتخابات می‌شود منتشر نکنند.آیت‌الله مهدوی کنی گفت: رسانه‌ها کاری کنند که مردم علاقه‌مند به شرکت در انتخابات شوند و طوری نباشد که رقابت‌ها دلسردکننده باشد.

کد خبر 159111
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز