گروه دانش: اولین جشنواره بازی‌های الکترونیکی ایران، اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

این جشنواره، بخشی از طرح تولید و ساماندهی محتوای الکترونیکی ایران (تسما) است که پس از چندین بار ویراست و تصحیح در شورای عالی اطلاع رسانی، به مراحل اجرایی رسیده است.

ظاهرا یکی از موضوعات مورد تاکید در شورای عالی اطلاع رسانی، رونق صنعت بازی‌های الکترونیکی بوده است، چنانکه  اولین جشنواره بازی‌های الکترونیکی، بعنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های نخستین جشنواره ملی تسما مطرح شده است.

دکتر بهروز مینایی، معاون فنی شورای عالی اطلاع رسانی، با اشاره به وظیفه شورا مبنی بر تولید و ساماندهی محتوای محصولات  الکترونیکی ایران درباره اهداف این جشنواره گفت: جشنواره بازی های الکترونیکی و رایانه ای با هدف شناخت و معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های کشور در زمینه بازی‌های الکترونیکی، تقویت جریان تولید بازیهای الکترونیکی در کشور، بهبود فرهنگ استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و الکترونیکی و انگیزه‌بخشی برای تحقیقات در زمینه بازی‌های الکترونیکی برگزار می شود.

مینایی با اشاره به این‌که یکی از پرمخاطب ترین بخشهای تولیدات محتوای الکترونیکی در دنیا را بازی‌ و سرگرمی تشکیل می‌دهد و به تازگی رشد فزاینده‌ای داشته است، گفت: میزان رشد فیلم و صنعت فیلم‌سازی که مشتاقان همیشگی خود را دارد 2 درصد بوده ولی میزان رشد بازی و صنعت ساخت بازی در دنیا سالانه 6 در صد اعلام شده است.

وی با بیان این مطلب که بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند یکی از وسایل شناساندن فرهنگ ملل به یکدیگر باشند و کشورهای غربی از این موضوع بهترین استفاده‌ها را می‌برند و فرهنگشان را به دیگر کشورها ارسال می‌کنند، گفت: به نظر شورای عالی اطلاع رسانی ایران در سه حوزه از فناوری اطلاعات شامل حوزه‌های مدیریت دانش‌‌، امنیت و بازی، دارای پتانسیل بالقوه‌ای است که احتیاج به سرمایه‌گذاری و کمک دارد تا به فعلیتی تمام عیار برسد.

وی با دعوت از کلیه علاقه مندان و فعالان برای حضور در جشنواره، بیان داشت: جشنواره مذکور در قالب مسابقه، کارگاه آموزشی، همایش علمی و نمایشگاه با موضوعات تعریف شده ای در بخش تولیدات، علمی- پژوهشی، ادبیات، فناوری، اقتصادی، فرهنگ استفاده، فعالیت های هنری و فعالیت اجتماعی برگزار خواهد شد.

سعید سالاریان، دبیر اجرایی اولین جشنواره تسما نیز گفت: شورای عالی اطلاع‌رسانی در چارچوب سیاست‌های کلان و وظایف خود در نظر دارد با دعوت از کلیه فعالان بخش خصوصی و دولتی در عرصه تولید محتوای الکترونیکی این جشنواره را برگزار کند.

وی با دعوت از همه فعالان و علاقه‌مندان در این حوزه برای ارسال آثار خود، مهلت ارسال آثار را تا تاریخ 20 اسفندماه اعلام کرد.

کد خبر 15899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز