رئیس‌کل بیمه مرکزی از ارائه بیمه‌های تکمیلی انفرادی و خانوادگی به‌عنوان خدمت جدید شرکت‌های بیمه و اجباری شدن بیمه منازل مسکونی خبر داد.

سیدمحمد کریمی  در نشستی خبری ضریب نفوذ بیمه در کشور را1.6درصد اعلام کرد و گفت: این عدد نسبت به متوسط دنیا خیلی فاصله دارد ولی امیدواریم با تعریف رشته جدید مانند خدمات درمانی تکمیلی خانوادگی و انفرادی یا بیمه منازل مسکونی این عدد افزایش یابد.وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حتی در تهران بزرگ کمتر از 10 درصد منازل مسکونی بیمه هستند، گفت:

لایحه‌ای توسط دولت تدوین شده که در آن برای بیمه منازل مسکونی تمهیداتی اندیشیده شده و حتی ممکن است این بیمه اجباری شود. وی درباره آخرین وضعیت نرخ دیه و توافقات آن برای سال آینده گفت: ما از رئیس قوه قضاییه خواستیم که با یک برنامه‌ریزی نظر ایشان تا پایان بهمن ماه مشخص شود و این موضوع در اسفند به شرکت‌ها ابلاغ و برای مردم اطلاع‌رسانی شود تا از اول فروردین ماه نرخ‌های جدید اعمال شود.رئیس‌کل بیمه مرکزی همچنین درباره بیمه نوسانات نرخ ارز نیز گفت: قیمت این بیمه‌ها و نوع آن نیز بسته به قرارداد بین دو طرف است. ممکن است کسی نرخ پایه ارز را درنظر بگیرد یا کسی روش دیگری را برای این کار انتخاب کند.

کد خبر 158980
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز