همشهری‌آنلاین: روانشناس و مشاور خانواده گفت: افزایش قیمت سکه و تاکید خانواده‌ها بر مهریه‌‌های بالا سبب گرایش مردان به ازدواج‌های موقت می‌شود.

علی اصغر کیهان نیا با بیان این که تغییرات دائمی و روزمره قیمت سکه خانواده‌هایی که فرزندان آنها قصد ازدواج دارند را دچار سردرگمی و تردید کرده است به مهر گفت: به دلیل افزایش نرخ سکه مهریه‌های دختران که بیشتر بر اساس سکه مشخص می‌شود نیز ناخواسته افزایش پیدا کرده است و در نتیجه مردان که تمایل چندانی نیز به ازدواج نداشته‌اند از ازدواج منصرف می‌شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه در میان خانواده‌های متوسط مهریه‌های 500 تا 700 سکه‌ای رسم است در میان خانواده‌های فرو دست زیر 200 سکه به عنوان مهریه تعیین می‌شود که در یک هفته گذشته به ارز دو برابر قبل رسیده بود.

این مشاوره خانواده معتقد است: افزایش قیمت سکه دلمشغولی مردانی که قصد ازدواج داشته را بالا برده و بهانه‌ای مناسب برای مردانی شده است که تمایل چندانی هم به ازدواج نداشتند.

وی افزایش سکه را سبب اختلاف افکنی در میان خانواده‌های ایرانی دانست و گفت: دردسر کمتر، رضایت از وضع موجود تشریفات، مهریه و دست و پاگیری زندگی متاهلی بهانه مردان برای فرار از ازدواج است و زنان نیز استقلال مالی را دلیل تاخیر در ازدواج عنوان می‌کنند.

کد خبر 158434
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز