همشهری‌آنلاین: سرپرست سازمان اوقاف گفت: بانویی از خطه گلستان اموال خود را با نیت تحقیق و پژوهش و افزایش دانش هسته‌ای وقف کرد.

وقف

حجت‌الاسلام علی محمدی، سرپرست سازمان اوقاف در جلسه هم‌اندیشی مدیران فرهنگی و مشاورین زنان دستگاه‌ها از مهمترین ضرورت‌های حضور زنان در عرصه وقف را تبلیغ و ترویج این فرهنگ ارزیابی کرد و با اشاره به نتایج افکار سنجی سال گذشته این سازمان که توسط اداره کل روابط عمومی انجام گرفت اظهار داشت: طبق برآوردهای کارشناسی شده، متاسفانه حداکثر 25 درصد از جمعیت کل کشور از آثار، نقش و برکات وقف آگاه هستند و این لزوم تبیین، ترویج و اشاعه فرهنگ وقف را آشکار می‌کند.

سرپرست سازمان اوقاف تأکید کرد: تبلیغات سوء علیه وقف لطمات بسیاری را به این حکم مترقی الهی وارد آورد و اذهان متدینین را نیز نسبت به وقف مخدوش کرد به طوری که افراد غیرصالح به این اموال دسترسی پیدا کرده و از آن بهره‌برداری سوء کردند.

وی با تأکید بر اینکه قدیمی‌ترین سند موقوفه کشور که از 980 سال پیش به جا مانده متعلق به بانویی قزوینی است، ادامه داد: اصلاح دیدگاه عمومی نسبت به وقف نیازمند کار فرهنگی است و زنان می‌توانند در این زمینه بسیار اثرگذار باشند.

بر اساس گزارش فارس، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف نیات زنان متناسب با نیازهای روز را ویژگی اصلی اوقاف زنان ذکر کرد و افزود: بانویی دیگر از خطه گلستان در سال گذشته اموال خود را با نیت تحقیق و پژوهش و افزایش دانش هسته‌ای وقف کرده است.

کد خبر 158110
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز