یکشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

استقلال تهران در حالی روز چهارشنبه مقابل فولاد خوزستان قرار می‌گیرد که 2 شکست پیاپی مقابل مس کرمان و فجر سپاسی شیراز تا حدودی این تیم را وارد بحران کرده است.

فوتبال

در این میان چالش‌های رسانه‌ای پرویز مظلومی با علی فتح‌الله‌زاده هم شایعات زیادی را در مورد ایجاد تغییر در کادر فنی به وجود آورد ولی آبی‌های تهران قرار است همچنان با مظلومی لیگ را ادامه دهند. این مربی شنبه شب جلسه‌ای با مدیرعامل باشگاه داشت و طرفین در مورد نتایج ضعیف هفته‌های اخیر با یکدیگر صحبت کردند.

در این میان شایعاتی هم در مورد حضور جواد زرینچه به‌عنوان جانشین مظلومی مطرح شد ولی فتح‌الله‌زاده در مصاحبه‌هایش تأکید کرد که زرینچه را فقط به‌عنوان مشاور فنی‌‌اش انتخاب کرده است. با این حال زرینچه و میشائل هنکه، مربی آلمانی استقلال تهدیدهای بزرگی برای مظلومی به‌شمار می‌روند؛ هر چند که این مربی امیدوار است با شکست دادن فولاد، دوباره تیمش را به روزهای خوب بازگرداند.

تمرین، پشت درهای بسته

تمرین استقلال یکشنبه در ورزشگاه دستگردی برگزار شد. جواد زرینچه، عضو هیأت مدیره، شاهرخ بیانی آنالیزور آبی پوشان و منصور پورحیدری هم در محل تمرین حاضر بودند. در 2هفته اخیر هواداران استقلال نمی‌توانستند در تمرینات این تیم حاضر باشند اما دیروز حدود ۶۰ نفر در دستگردی تمرین آبی‌ها را دیدند. مظلومی بازیکنان را به 2گروه سبز و آبی تقسیم کرد و فوتبال تحت فشار را انجام دادند.

استقلال به جز تیموریان مصدوم دیگری ندارد. این بازیکن هم با عصا در تمرین حاضر شده بود و به سالن وزنه رفت. به‌نظر می‌رسد او از 2هفته دیگر بتواند تمرینات سبک خود را آغاز کند.

گفتنی است پورحیدری در پایان تمرین یکشنبه اعلام کرد که تمرینات آبی‌پوشان امروز و فردا پشت درهای بسته برگزار می‌شود و خبرنگاران و تماشاگران نمی‌توانند در این تمرین شرکت کنند. در ضمن گفته می‌شود که بازیکنان استقلال هم از انجام مصاحبه‌های جنجالی منع شده‌اند.

انتقاد زرینچه

زرینچه، عضو هیأت مدیره استقلال و مشاور فتح‌الله‌زاده از عملکرد این تیم در نیم فصل دوم انتقاد می‌کند. او می‌گوید: «در نیم فصل دوم شرایط خوبی برای استقلال وجود نداشته است. استقلال از 4بازی 2شکست، یک پیروزی و یک مساوی به دست آورده که این نتیجه‌ برای تیمی که صدر جدول است شروع خوبی نبوده است. علت این عملکرد بیشتر به‌دلیل مصدومیت‌هایی است که سراغ بازیکنان آمده و اگر مسی و ژاوی هم از بارسلونا کنار بمانند 40درصد این تیم افت می‌کند.»

او ادامه می‌دهد: «از طرفی استقلال در تعطیلات نیم‌فصل درگیر بازی‌های جام حذفی بود و نتوانست بدنسازی کند و همین موضوع مصدومیت‌ها را افزایش داد. با این حال دلیل نمی‌شود که نتیجه‌ نگیریم. در ضمن استقلال تیمی نیست که به این سادگی بازنده باشد و با تلاشی که کادر فنی و بازیکنان انجام می‌دهند، در بازی‌های بعدی این نتایج را جبران می‌کنند.»

زرینچه در قسمتی از حرف‌هایش می‌گوید: «از این پس به نحوه بازی حریفان استقلال توجه بیشتری می‌شود و کادر فنی باید به همه مسائل اشراف داشته باشد. با صحبت‌هایی که انجام شد، مقرر گردید که نحوه بازی تیم‌هایی که با آنها مسابقه داریم را بسنجند و بر اساس آن تصمیم بگیرند که در تهران یا خارج از خانه برابر حریفان چگونه و با چه تاکتیکی بازی کنیم. در نیم‌فصل دوم تیم‌های ضعیف‌تر بسته بازی می‌کنند که برای این موضوع باید راهکاری را پیدا کرد. البته من نمی‌توانم در مورد این موضوع نظر بدهم ولی در آخر جلسه کادر فنی اذعان کرد که روی این مسئله باید توجه جدی‌تری داشته باشند و برای نوع بازی حریفان برنامه‌ریزی خاصی داشته باشند تا بتوانند بدل آن را در زمین اجرا کنند.

انتقاد از حافظیه

بازیکنان استقلال با وجود اینکه چند روز از شکست این تیم مقابل فجر می‌گذرد اما همچنان از زمین چمن ورزشگاه حافظیه به‌شدت انتقاد می‌کنند.

خسرو حیدری در این مورد می‌گوید: «واقعا جای تأسف دارد که شیراز یک زمین فوتبال ندارد و جالب اینجاست که بازی جام حذفی هم قرار است در این استادیوم برگزار شود. با این شرایط بهتر است فینال را در حافظیه برگزار نکنند تا قهرمان جام حذفی با پرتاب سکه مشخص شود!»

کیانوش رحمتی هم می‌گوید: «نمی‌خواهیم بهانه بیاوریم ولی کیفیت زمین چمن افتضاح بود. حالا این به کنار چرا که رختکن این استادیوم حتی یک دوش هم نداشت و جالب اینجاست که رختکن ورزشگاه حافظیه 12 متر بود.اعضای تیم ما 35 نفر بودند که در یک رختکن 12متری حبس بودیم و این واقعا تأسف‌آور است.»

کد خبر 157968
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز