همشهری‌آنلاین: جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: کارت‌های معافیت قدیمی به علت هوشمند سازی کارت‌ها تا پایان خردادماه سال 91 اعتبار دارد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهمترین اظهارات سردار ابراهیم کریمی رئیس سازمان وظیفه عمومی درباره کارت‌های معافیت در جدول زیر آمده است:

1 به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر و با سرعت بیشتر به هموطنان و یکپارچه سازی و تصحیح اطلاعات کارت‌ها، سازمان وظیفه عمومی ناجا، پیشنهاد اجرای طرح تعویض کارت‌ها را به ستاد کل نیروهای مسلح داد که این طرح با استقبال آنان روبرو شد.
2 با تجمیع اطلاعات در این کارت‌ها، هموطنان از این پس برای تایید اصالت کارت خود به جای مراجعه به پایین‌ترین رده خدمتی خود با مراجعه به نزدیکترین دفاتر خدمات الکترونیک می‌توانند اصالت کارت خود را تایید کنند.
3 کارت‌های الکترونیکی هوشمند قابلیت تعیین اصالت را در خود دارند. دستگاه‌هایی در سازمان پیش بینی شده که قادر به خواندن کدهای امنیتی کارت و تایید اصالت آن است.
4 دریافت المثنی در صورت مفقود شدن کارت، در کمترین زمان ممکن از مزایای این کارت‌های جدید است.
5 به دلیل عدم تجمیع اطلاعات، استعلام و جمع آوری اطلاعات از دیگر سازمانها برای صدورالمثنی 6 تا7 ماه به طول می انجامد اما با یکپارچه سازی اطلاعات، کمتراز 10 روز صادر خواهد شد.
6 تجمیع اطلاعات در کارت‌های جدید منجر به بالابردن ضریب امنیتی کارت به منظور ممانعت از جعل می‌شود.
7

کسانی که از ابتدای سال 88 کارت معافیت غیرهوشمند دریافت کرده‌اند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک پس از پرکردن فرم درخواست، مدارک لازم به همراه اصل کارت معافیت را دراختیار این دفاتر قرار داده و در مقابل رسیدی دریافت می‌کنند که ظرف یک ماه به جای کارت معافیت آنها عمل می‌کند تا در صورت نیاز از این رسید بجای کارت استفاده کنند.

8 رف مدت 6 ماه یعنی تا پایان خرداد 91، تعویض تمامی کارت‌های معافیت و جایگزینی کارت‌های هوشمند به طول خواهد انجامید که پس از این زمان، تمامی کارت‌های قدیمی معافیت از درجه اعتبار ساقط خواهند شد.
9

تمامی مراحل تعویض کارت در دفاتر بیشتر از یک ماه به طول نخواهد انجامید اما درصورتی که مراحل تعویض بیشتراز یک ماه به طول انجامد، دفاتر موظف به ارایه رسید مجدد دیگری به متقاضی هستند که این رسید، مدت یک ماه دیگر دارای اعتبار است.

10 از اول تیرماه تعویض کارت پایان خدمت آغاز و ظرف 18 ماه نیز این پروژه به پایان می رسد.
11 از تمامی هموطنان می‌خواهیم برای تعویض کارت معافیت خود براساس تاریخ های اعلامی از سوی سازمان وظیفه عمومی، به دفاتر مراجعه کنند.

 بر اساس این گزارش، هموطنان برای اطلاع از فراخوان‌ها و همچنین تعرفه‌های تعویض کارت می‌توانند به سایت وظیفه عمومی به آدرس: WWW.police.ir مراجعه کنند. 

کد خبر 157551
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز