همشهری‌آنلاین: دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس ضمن تأیید نامه اعتراض آمیز سید محمد خاتمی نسبت به گزارش کمیسیون اصل 90 درباره حوادث پس از انتخابات سال 88 گفت: این نامه به رئیس مجلس داده شده ولی هنوز به کمیسیون ارجاع نشده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، سیدفاضل موسوی با بیان این مطلب گفت: نامه خاتمی به علی لاریجانی تقدیم شده است.

وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه بنده هنوز متن نامه را ندیده ام افزود: در این خصوص نظری ندارم.

همچنین جمشید انصاری نماینده زنجان که از استانداران دولت خاتمی بود در این زمینه به خبر گفت: آقای خاتمی هم در نامه​ای به رئیس مجلس از محتوای این گزارش گلایه کرده است.

پس از قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 درباره حوادث پس از انتخابات 88 در روز چهارشنبه 7 دی، تنها مصطفی کواکبیان به دلیل در دستور کار نبودن چنین گزارشی نسبت به آن اعتراض کرد اما عصر همان روز 20 نماینده اصلاح طلب مجلس در نامه​ای به رئیس مجلس نسبت به آن اعتراض کردند. البته پس از قرائت نیز علی مطهری نسبت به این گزارش و یکجانبه بودن آن اعتراض کرد.

جمشید انصاری گفت: هفته گذشته سیدمحمد خاتمی در نامه​ای به علی لاریجانی، نسبت به محتوای گزارش کمیسیون اصل نود که در صحن علنی مجلس قرائت شد؛ انتقاداتی کرده و نوشته است: مجلس باید مرجعی برای دادخواهی مردم و بیان واقعیت​ها باشد نه اینکه به ابزاری برای اعلام مواضع محافل خاص تبدیل شود.

او که می​گفت در جریان جزئیات این نامه نیست، تنها به بیان این نکته اکتفا کرد که خاتمی با اشاره به آیین​نامه داخلی مجلس و سخنان امام خمینی (ره) به رئیس مجلس یادآور شده است که باید به کسانی که از تریبون مجلس اتهامی به آنها وارد می​شود، فرصت پاسخگویی نیز داده شود و ای کاش که هیات رئیسه مجلس به این فرموده امام عمل کند تا در راس امور بودنش حفظ شود.

انصاری که می​گفت گویا خاتمی در نامه​اش از دیگرانی که در گزارش کمیسیون اصل نود نام برده شده نیز دفاع کرده است، افزود: تا جایی که اطلاع دارم آقای موسوی​خوئینی​ها و دفتر آقای هاشمی​رفسنجانی نیز در نامه​های جداگانه​ای به رئیس مجلس، نسبت به این گزارش واکنش نشان داده​اند.

در گزارش کمیسیون اصل نود که مربوط به حوادث پس از انتخابات سال 88 بود، از مهدی هاشمی، محمد خاتمی، مهدی کروبی، میرحسین موسوی و ..... نام برده شده بود.

کد خبر 156833
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز