مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

سردار طلایی گفت: تدبیر بحران جزء لاینفک مدیریت است اما متاسفانه مدیریت نداریم که بحران‌هایی همچون پدیده "چهارشنبه سوری" و تبعات ناشی از آن به وجود می‌آید.

مرتضی طلایی سه‌شنبه 24 بهمن در همایش "شهری ایمن با مشارکت شهروندان" ، گفت: گرچه برگزاری مراسم چهارشنبه سوری را تایید نمی‌کنیم اما برای اینکه در این شهر از ورود مردم به خیابانها جلوگیری کنیم ، باید شرایط محیطی را تحت کنترل خود در آورده و مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر تهران دارای ساختار کالبدی سانحه خیزی است اما متاسفانه ساختارهای پیشگیرانه از سوانح در شهر تهران دارای استحکام چندانی نیست.

به گفته طلایی، پشتیبانی، لجستیک، امداد روانی و امداد و نجات در صحنه های حوادث و توجه به اطلاع رسانی از مهمترین اجزای مدیریت سوانح است.

منتخب سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران ، شهردار تهران افزود: در بخش تدبیر بحران‌ها نیز توجه به رسانه‌ها می‌بایست در تمامی دستگاه‌های امدادی جایگاه ویژه‌ای داشته باشد زیرا امداد رسانی در اغلب سوانح و بحران‌های مهم مورد غفلت واقع شده و مردم به ناچار به شایعات توجه می‌کنند.

وی در توضیح فلسفه وجودی برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در ایران گفت: این مراسم به دنبال خانه تکانی مردم پیش از عید نوروز و آتش زدن بلا استفاده ناشی از این خانه تکانی صورت می‌گرفته و نوعی پاکیزه کردن از وسایل غیر ضروری بوده است اما امروز این مراسم بدون اطلاع از فرهنگ قبلی ایرانیان و نیز با قوی ترین مواد انفجاری و محترقه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این طی برگزاری مراسم چهارشنبه سوری، مراسم قاشق زنی و جمع آوری اعانات نیز برگزار می‌شده که کمک‌های جمع آوری شده در اختیار نیازمندان و مستضعفان قرار می‌گرفت‌، لذا با تلاش معاونت اجتماعی شهرداری تهران این فرهنگ خیرخواهانه دوباره احیاء و در جهت تعمیق اقدامات نیکوکارانه در میان مردم و در سطح محله‌های تهران صورت می‌گیرد.

طلایی با اعتقاد بر اینکه نباید به مشکلات و معضلات موجود سرپوش گذاشت، اظهار کرد: اگر مردم اطلاع و فرهنگ درستی نسبت به برخورد با این معضلات داشته باشند با پلیس و سایر بخش‌های امدادی همکاری خواهند کرد در این صورت زمینه هر گونه سوء استفاده برخی گروهها برای تبدیل پدیده های اجتماعی فرهنگی نظیر چهارنشبه سوری به مسائل امنیتی و سیاسی میسر نخواهد شد.

وی تصریح کرد: وجود آداب و سنن مثبت و منفی ، امری نیست که با مقاومت و ایستادگی و یا انکار آن بتوان آن را حل کرد بنابراین معتقدم بهترین راهکار ، مدیریت بر مسائل و مشکلات است.

طلایی در پایان از نهادهای مختلف فرهنگی، آموزشی، انتظامی و نیروی مقاومت بسیج خواست تا با مدیریت صحیح وظایف، نقش موثری در کاهش سطح خسارات داشته باشند.

کد خبر 15657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز