همشهری آنلاین: رییس هیات‌ امناء و هیات ممیزه مرکزی وزارت‌ علوم گفت: اعضای هیات علمی مناطق محروم فوق‌العاده جذب بیشتری همچون فوق‌العاده بدی آب و هوا دریافت می‌کنند.

دکتر مهدی ایرانمنش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دریافت فوق العاده جذب در مناطق محروم ضرایبش با یکدیگر متفاوت است، افزود: حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌های مناطق محروم از سایر دانشگاه‌ها بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: اعضای هیات علمی براساس مرتبه علمی و پایه خود و همچنین منطقه محرومی که در آن قرار گرفته‌اند، از اختلاف حقوق بین 300 تا 700 هزار تومان برخوردارند.

ایرانمنش با اشاره به افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، گفت: افزایش حقوق اعضای هیات علمی با توجه به مرتبه علمی و محل خدمت در همه دانشگاه‌ها یکسان اعمال می‌شود.

رییس هیات‌های امنا و هیات ممیزه مرکزی وزارت‌ علوم با بیان اینکه یک نسخه از بخشنامه افزایش حقوق به همه دانشگاه‌ها اعم از دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی ارسال شده است، اظهار کرد: دانشگاه‌های غیردولتی نیز هیچ منعی برای اجرای این بخشنامه ندارند، اما ممکن است در برخی دانشگاه‌های غیردولتی به دلیل تامین اعتبار این افزایش حقوق با تاخیر انجام شود .

ایرانمنش در خاتمه گفت:‌ دانشگاه‌های غیردولتی هزینه‌شان را از طریق شهریه تامین می‌کنند، این در حالی است که به جز امسال، چند سالیست که این دسته از دانشگاه‌ها حقوقشان افزایشی نیافته است، افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد براساس اعتبار و بودجه‌ای که در اختیار دارند قابل اجراست.

 

کد خبر 156026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز