گروه اجتماعی: همایش افکار عمومی و امنیت اجتماعی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

همایش

در این همایش که توسط معاونت اجتماعی نیروی انتظامی برگزار شده بود بهمن کارگر، معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: امنیت پایدار بدون مشارکت مردمی تحقق نمی‌یابد و ما در نیروی انتظامی به‌دنبال اقتدار نرم و پیشگیری اجتماعی هستیم و این دو بدون مشارکت مردم به‌دست نمی‌آید. ما معتقدیم که با نشان دادن تجهیزات پلیس در خیابان نمی‌توانیم امنیت را افزایش دهیم. باید به جایی برسیم که روند جرایم را پیش‌بینی کنیم.

در این مراسم وزیر ارشاد با اشاره به اهمیت افکار عمومی و امنیت اجتماعی گفت: غربی‌ها افکار عمومی را با اغوا، غفلت و جهل عمومی مدیریت می‌کنند. در جامعه افرادی به گونه‌ای افکار عمومی را با مظلوم‌نمایی و بزرگ‌نمایی مسائل بی‌اهمیت، بهره‌گیری از اختلافات قومی و مذهبی، سیاه‌نمایی مسائل اقتصادی و ترویج افکار ضد دینی شکل می‌دهند. مردم باید آگاه باشند و پشت صحنه مسائل را بدانند تا مسائل را تحلیل کنند.

سید محمد حسینی افزود: درست است که رسانه‌ها در تأثیرگذاری بر افکار عمومی سرعت بالایی دارند اما برخی از سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مانند تغییر در سبک زندگی در دراز مدت تأثیر خود را نشان می‌دهد.وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعریف دقیقی در مورد مقوله امنیت اجتماعی نداریم، گفت: این تعریف بایستی جامع و مانع باشد و از توان نخبگان نیز استفاده شود. نخبگان و دانشگاهیان باید با نیروی انتظامی پیوندی متقابل برقرار کنند چرا که قوه قهریه به تنهایی نمی‌‌تواند از پس پیچیدگی‌های موجود در جامعه برآید.

وزیر ارشاد معتقد است که در حال حاضر در سطح جهانی نوعی بی‌تفاوتی نسبت به مسائل فراگیر شده است. محمد حسینی گفت: افراد باید نسبت به مسائل پویا برخورد کنند. در این زمینه نقش رسانه‌ها بسیار پررنگ است. همچنین شایعه زمانی ایجاد می‌شود که ابهام در مورد مسائل وجود داشته باشد و مسئولین اگر در زمینه مسائلی که مردم برایشان اهمیت دارد سکوت کنند بر ابهام و شایعه افزوده‌اند. دشمن هم‌اکنون به‌دنبال بی‌تفاوت کردن مردم نسبت به وقایع و حوادث رخ داده در جامعه است، آنها می‌خواهند مردم را نسبت به کشور خود بی‌مسئولیت کنند.وی راه‌اندازی شبکه بی‌بی‌سی فارسی را قبل از انتخابات سیاست غرب در شکل‌دهی به افکار عمومی مؤثر دانست و به پلیس توصیه کرد که برای کنترل موضوعاتی مانند ورود به حریم‌های شخصی، سوء‌استفاده‌های اخلاقی، ارائه محتوای غیر اخلاقی، جنایت‌های سازمان‌یافته، تبلیغ کالاهای غیر استاندارد و... نیاز به برنامه‌ریزی استراتژیک دارد.

کد خبر 155712
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز