تمرین صبح دیروز پرسپولیس تحت‌تأثیر حضور مهدی مهدوی‌کیا قرار گرفت و این بازیکن پس از 13‌سال به جمع سرخ‌پوشان پیوست. این تمرین بر خلاف روزهای گذشته با حضور عکاسان و خبرنگاران برگزار شد و بازگشت مهدوی‌کیا به پرسپولیس بازتاب قابل توجهی در رسانه‌ها داشت.

فوتبال

با تصمیم مصطفی دنیزلی، پرسپولیس صبح یکشنبه در دیداری تدارکاتی به مصاف آرمین قزوین رفت و موفق شد با 6 گل حریفش را شکست دهد.

گل اول بازی تحت فشار پرسپولیس توسط مدافع حریف به اشتباه درون دروازه تیم قزوینی قرار گرفت. پس از آن، جواد کاظمیان و مهرداد اولادی هم گلزنی کردند.

در نیمه دوم هم روح‌الله سیف‌اللهی با پاس امیرحسین فشنگچی گلزنی کرد و پس از آن نوبت به مهدوی‌کیا رسید که بازگشت خود را با گلزنی جشن بگیرد. او روی پاس پشت دفاع حسین بادامکی گل پنجم بازی را به ثمر رساند. مهدوی‌کیا پس از زدن گل پنجم، گل ششم پرسپولیس را با یکی از ارسال‌های معروف خود ساخت تا هاشمیان دروازه حریف را باز کند.

دنیزلی در این دیدار از سیستم 3-3-4 استفاده کرد.

کاپیتان نمی‌شوم

با حضور مهدوی‌کیا در پرسپولیس حالا بحث بازوبند کاپیتانی مطرح است و می‌گویند که شاید او به جای علی کریمی بازوبند را در اختیار بگیرد.

مهدوی‌کیا اما در این خصوص می‌گوید: «من اعتقادی به بازوبند ندارم و دنبال کاپیتانی نیستم. کاپیتانی برای من خوش‌یمن نبود؛ چه زمانی که در استیل‌آذین کاپیتان شدم و چه زمانی که در تیم ملی بازوبند را گرفتم. من می‌خواهم همه چیز روال عادی خود را طی کند و در پرسپولیس فقط یک بازیکن هستم.»

می‌گویند کیا مثل گذشته رابطه گرمی با کریمی ندارد ولی خودش تأکید می‌کند: «من همیشه با همبازی‌هایم ارتباط خوبی داشته‌ام و با هیچ‌کس مشکلی ندارم. حتی در بازی رفت پرسپولیس و داماش کریمی چند ساعت زودتر آمد و در هتل با هم حرف زدیم. نمی‌دانم این اخبار از کجا بیرون می‌آید.»

او در پاسخ به این سؤال که چه زمانی از فوتبال خداحافظی می‌کنی، می‌گوید: «من نمی‌توانم در مورد آینده حرف بزنم و زمان خداحافظی‌ام مشخص نیست.» مهدوی‌کیا در مورد شماره پیراهنش در پرسپولیس هم این جمله را به زبان می‌آورد: «فعلا شماره پیراهنم معلوم نیست اما بین ۳، ۵ و ۱۹ یکی را انتخاب می‌کنم.»

پروین هم بود

علی پروین هم یکشنبه بازی پرسپولیس را از نزدیک دید و به تعریف و تمجید از دنیزلی پرداخت.

او در این خصوص گفت: «دنیزلی کارش را بلد است، او با فوتبال ایران آشناست و من خوشحال شدم که به پرسپولیس پیوست. خوشبختانه دنیزلی از روزی که آمده پرسپولیس سروسامان گرفته است. من از تمرینات او لذت بردم و در نیم‌فصل دوم می‌توانیم با دنیزلی نتیجه بگیریم.»

پروین درخصوص شایعه مشکلاتش با دنیزلی تأکید کرد: «از کدام مشکل حرف می‌زنید؟ من با هیچ‌کس مشکل ندارم. اعتقاد من این است که اگر مربی به ایران می‌آید باید مربی درجه یک باشد نه درجه 2 یا 3. من با دنیزلی مشکلی ندارم و نخواهم داشت.» عضو هیأت مدیره پرسپولیس درباره حضور مهدوی‌کیا در این تیم گفت: «او بازیکن بزرگ و خوبی است و تجربه لازم را برای کمک به پرسپولیس دارد.»

پروین در مورد وضعیت خط دروازه پرسپولیس تأکید کرد: «ما در خط دروازه هم به‌دنبال جذب دروازه‌بان هستیم و با دروازه‌بان شهرداری یاسوج صحبت‌هایی انجام داده‌ایم. حالا باید ببینیم با رفتن حقیقی چه اتفاقی پیش می‌آید.» گفتنی است که پرسپولیسی‌ها همچنان خواهان جذب هادی شکوری هستند و از طرفی فیروز کریمی هم دو بازیکن پرسپولیس را می‌خواهد که یکی از آنها مجتبی شیری است. شیری بازیکن بی‌حاشیه‌ای است که کریمی از لحاظ فنی به او اعتقاد دارد، ولی از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که مدافع شیرازی این تیم حاضر نیست به شاهین برود. شاهینی‌ها از بین ابراهیم شکوری و امیرحسین فشنگچی هم یک نفر را می‌خواهند.

پولادی: پرسپولیسی شدم ولی دست خودم نبود!

پس از کش و قوس‌های فراوان و مذاکره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با مهرداد پولادی هافبک ملی‌پوش مس کرمان، این بازیکن از توافق خود با پرسپولیس خبر داد. پولادی با اشاره به حضور قطعی خود در پرسپولیس می‌گوید: «با توجه به اینکه چندین باشگاه لیگ برتری به‌دنبال رضایتنامه‌ام بودند، مسئولان پرسپولیس به دفتر مدیرعامل شرکت مس در تهران رفتند و رضایتنامه مرا دریافت کردند.»

پولادی در پاسخ به این سؤال که چرا به استقلال نرفتی، تاکید می‌کند: «رفتن به پرسپولیس دست خودم نبود و در این مورد مدیرعامل شرکت مس و مسئولان این باشگاه تصمیم‌گیرنده بودند. البته از استقلالی‌ها هم تشکر می‌کنم که پیگیر کار من بودند.»

البته گفته می‌شود باشگاه مس همچنان دو دل است و اجازه نداده پولادی قرارداد داخلی با پرسپولیس منعقد کند.

گفتنی است که مهدی مهدوی‌کیا بازیکن جدید پرسپولیس هم روز گذشته قرارداد 6 ماهه خود را امضا کرد.

کد خبر 155702
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز