پنجشنبه ۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا، آمریکا را به تحریک اعتراضات پس از انتخابات در روسیه با حمایت از تظاهرکنندگان مخالف دولت متهم کرده است.

ونزوئلا

به گزارش پرس تی وی، هوگو چاوز که چهارشنبه (۷ دی، ۲۸ دسامبر) در تلویزیون دولتی ونزوئلا سخن می‌گفت تاکید کرد، واشنگتن در پشت پرده اعتراضات در مسکو قرار دارد و سعی می‌کند با ایجاد تردید در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر روسیه این کشور را به بی‌ثباتی بکشاند.

وی افزود، امپراتوری یانکی حملات خود به روسیه را با استفاده از مبارزه رسانه‌ای در سطح بین المللی علیه ولادیمیر پوتین آغاز کرده است تا زمینه را برای پیروزی نامزد طرفدار آمریکا در انتخابات آتی ریاست جمهوری روسیه آماده کند که قرار است ۴ مارس سال ۲۰۱۲ (اسفند ماه سال جاری) برگزار شود.

چاوز تصریح کرد: آمریکا تلاش می‌کند رهبری او [پوتین] را تضعیف کند، در روسیه شکاف ایجاد کرده و دولت این کشور را به بی‌ثباتی بکشاند تا به پروژه امپریالستی خود برای ایجاد هژمونی جهانی جامه عمل بپوشاند.

ولادمیر پوتین، نخست وزیر روسیه نیز آمریکا را به تشویق و حمایت مالی از مخالفان متهم کرده است.

در انتخابات پارلمانی اخیر روسیه که ۱۳ آذر (۴ دسامبر) برگزار شد، حزب حاکم روسیه متحد به رهبری ولادمیر پوتین، ۵۰ درصد آرا را کسب کرد اما یک چهارم کرسی‌های پارلمانی خود را از دست داد.

هزاران تن از مردم روسیه با برگزاری تظاهرات نسبت به نتایج رای‌گیری که ادعا می‌شود تقلب در آن صورت گرفته، اعتراض کرده و برگزاری مجدد انتخابات را خواستار هستند.

کد خبر 155388
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز