همشهری آنلاین: شرایط و جزئیات ثبت نام آزمون پذیرش دستیار در سی و نهمین دوره این آزمون از سوی وزارت بهداشت اعلام شد و داوطلبان تا 30 دی ماه فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

به گزارش مهر، آزمون دستیاری بر اساس قوانین و مقررات موجود (بر اساس مصوبات شورای آموزش پزشکی تخصصی و قانون برقراری عدالت آموزشی مصوب مجلس شورای اسلامی) برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت چنانچه در نشست آینده شورای آموزش پزشکی و تخصصی مصوبه یا دستورالعمل جدیدتری نسبت به مقررات قبلی مرتبط با آزمون دستیاری وضع شود، به داوطلبان در اسرع وقت اطلاع داده می شود.

مهلت زمانی ثبت نام؛ 3 تا 30 دی ماه 

ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی است و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی و تکمیل فرم تقاضانامه در مهلت زمانی 3 تا 30 دی ماه در این آزمون ثبت نام کنند.

مشمولین سهمیه مازاد مناطق محروم، تسهیل ادامه تحصیل نخبگان، استعدادهای درخشان و استعدادهای برتر، مشمولین سهمیه رزمندگان، پرسنل نیروهای مسلح نیز باید همچون دیگر داوطلبان در این آزمون در مهلت مقرر ثبت نام کنند. مهلت اعلام شده قابل تمدید نیست و در صورت عدم ارسال مدارک در زمانهای مقرر از سوی داوطلبان مشمول سهمیه، این افراد جزء سهمیه آزاد در نظر گرفته می شوند.

تاریخ آزمون و انتشار کارنامه دستیاری

آزمون در تاریخ پنجشنبه 31 فروردین ماه سال 91 برگزار می شود و کارنامه حاوی نمره و رتبه هر فرد در اردیبهشت ماه 91 از طریق سایت اطلاع رسانی آزمون در اختیار داوطلبانی که حداقل نمره 150 از 600 را کسب کرده باشند، قرار می گیرد.

داوطلب در صورتیکه واجد شرایط پذیرش باشد، مجاز به انتخاب رشته - محل که در سایت اینترنتی مربوطه همراه کارنامه به وی ارائه می شود، به ترتیب اولویت درج می کند. داوطلب می تواند یک رشته را در تمام دانشگاه ها و یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه انتخاب کند. در صورتیکه در موعد مقرر انتخاب رشته صورت نگیرد فرد واجد شرایط پذیرش نخواهد بود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اینترنتی

اسکن مدارک شناسایی از جمله کارت ملی، شناسنامه، عکس، درج شماره فیش بانکی به مبلغ 225 هزار ریال، اسکن گواهی مبین طی دوره پزشکی عمومی، معرفی نامه جهت شروع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان و یا گواهی معافیت یا اتمام آن، معرفی نامه برای فارغ التحصیلان خارج از کشور و اتباع غیر ایرانی از جمله مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اینترنتی است.

شرایط لازم برای پذیرش دستیار

تأیید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی، داشتن مدرک یا گواهینامه فارغ التحصیلی در رشته دکترای پزشکی عمومی، داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافی برای آقایان، ارائه معافیت از خدمات قانونی و یا گواهی اتمام خدمات قانونی (خدمت نظام وظیفه عمومی ، خدمات موضوع قانون، عدم اشتغال به تحصیل داوطلب در یکی از رشته های تخصصی پزشکی و نداشتن مدرک تخصصی پزشکی بالینی، نداشتن نقص عضو مؤثر حرفه ای برحسب رشته از جمله شرایط لازم برای پذیرش دستیار است. شرکت در این دوره به صورت آزمایشی مجاز نیست اما در این دوره محدودیت سنی نیز وجود ندارد.

زمان توزیع کارت ورود به جلسه

کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در روزهای 28 تا 30 فروردین 91 در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و هر داوطلب موظف به پرینت کارت از سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی است. کلید آزمون در بعد از ظهر روز جمعه اول اردیبهشت 91 منتشر می شود.

تعداد سؤالات آزمون 200 سؤال تستی چهار گزینه ای است که 2 سؤال از 200 سؤال به منابع درس اخلاق پزشکی تعلق دارد. برای هر سؤال باید تنها یک گزینه انتخاب شود و به هر سؤال با پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و هر سؤال با پاسخ اشتباه یک نمره منفی تعلق می گیرد. به سؤالات بدون پاسخ نمره ای تعلق نمی گیرد و به هر سؤال که بیش از یک گزینه پاسخ داده شده باشد یک نمره منفی تعلق می گیرد.

رسیدگی به اعتراضات سؤالات آزمون حداکثر تا ساعت 23 روز دوشنبه 4 اردیبهشت ماه 91 به صورت اینترنتی امکان پذیر است. پس از رسیدگی به اعتراضات واصله در خصوص طراحی سئوالات، کارنامه اولیه داوطلبان به همراه فرم انتخاب
منتشر می شود.

دانشگاهها و رشته های سی و نهمین دوره پذیرش دستیاری

آزمون در دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، اردبیل، ارومیه، زاهدان، اصفهان، مازندران، اهواز، شهیدصدوقی یزد، همدان، تبریز، شیراز، بندرعباس، گیلان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و لرستان برگزار می شود. داوطلبان متقاضی شرکت در شهرتهران صرفاً شهر تهران را جهت شرکت در آزمون انتخاب و دانشگاه محل آزمون توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی تقسیم بندی و اعلام خواهد شد.

رشته های مورد پذیرش در سی و نهمین دوره شامل ارتوپدی، جراحی کلیه و مجاری ادراری تناسلی (ارولوژی)، بیماریهای اعصاب (نورولوژی)، بیماریهای داخلی، بیماریهای عفونی و گرمسیری، بیماریهای قلب وعروق، کودکان، بیهوشی، پزشکی اجتماعی، پزشکی هسته ای، آسیب شناسی (پاتولوژی)، پوست، طب فیزیکی و توانبخشی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، چشم پزشکی، پرتو درمانی (رادیوتراپی)، رادیولوژی، روانپزشکی، زنان و زایمان، گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن، پزشکی قانونی، طب کار، طب اورژانس، پزشکی ورزشی، طب هوا و فضا است.

 

کد خبر 154881

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز