سخنگوی وزارت امور خارجه درباره بیانیه نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد که برخی از ادعاهای مطرح شده با روح کلی روابط جمهوری اسلامی با این کشورها مغایرت دارد.

به همشهری آنلاین، رامین مهمانپرست در رابطه با بیانیه سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اظهار داشت: متأسفانه برخی ادعاهای مطرح شده از جمله دخالت ایران در امور داخلی این کشورها ضمن مردود بودن، بیان کننده مواضع یکجانبه برخی از اعضای شورا بوده و با روح کلی روابط جمهوری اسلامی ایران با این کشورها مغایرت دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در این بیانیه ادعاهای ساختگی و غیر مستند مقامات آمریکایی مورد اشاره قرار گرفته است، حال آنکه انتظار می رفت اقدامات جاسوسی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران محکوم گردد.

مهمانپرست ضمن تأکید بر اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر حسن همجواری، احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی سایر کشورها، پاسخ گویی صحیح به مطالبات مشروع مردم در منطقه را ضروری دانسته و بیان داشت: برخوردهای خشونت آمیز و سرکوب نظامی ملت ها نه تنها به حل مشکلات این کشورها کمکی نمی کند بلکه موجب گسترش بی ثباتی و ناامنی در سراسر منطقه خواهد شد.

بر اساس گزارش ایرنا، وی در پایان مجددا صلح آمیز بودن و شفافیت فعالیت های هسته ای کشورمان در چارچوب مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی را مورد اشاره قرار داد و هرگونه ابراز نگرانی نسبت به این فعالیتها را کاملا بی مورد دانست.

کد خبر 154593
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز