دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

تصور می‌شد با جدایی استیلی،‌مهدوی‌کیا در نیم‌فصل دوم به پرسپولیس بر‌می‌گرددولی او در تصمیمی غیرمنتظره می‌خواهد با دنیای بازیگری خداحافظی کند.

فوتبال

او احتمالا برای گذراندن کلاس‌های مربیگری به آلمان خواهد رفت.ظهر روز گذشته برخی از سایت‌های خبری از خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا کاپیتان سابق فوتبال ایران با دنیای فوتبال خبر دادند؛ گویا این بازیکن تصمیم گرفته برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند. مهدوی‌کیا پس از سال‌ها درخشش در بوندس‌لیگا و همچنین تیم ملی ایران، در نهایت تصمیم گرفت که در سال‌های پایانی فوتبالش به ایران بیاید.

او بعد از حضور در ایران بازی کردن در تیم‌های استیل آذین و داماش گیلان را تجربه کرد ولی آرزویش این بود که پیراهن پرسپولیس را بر‌تن و با این تیم از دنیای فوتبال خداحافظی کند.این بازیکن 33ساله که در تیم بانک ملی به‌عنوان یکی از استعدادهای درخشان فوتبال ایران معرفی شد، در دوران فوتبالش بازی در تیم‌های پرسپولیس، بوخوم، هامبورگ، اینتراخت فرانکفورت، استیل آذین و داماش را تجربه کرد و حالا تصمیم نهایی خود را گرفته است.

در حسرت بازگشت

برای او بهترین اتفاق ممکن خداحافظی با پیراهن پرسپولیس بود اما در این چند سال به دلایل مختلف نتوانست بازی در پرسپولیس را دوباره تجربه کند. این روزها شایعه شده که پرسپولیسی‌ها این بازیکن را برای نیم‌فصل دوم می‌خواهند ولی آخرین اخبار حاکی از آن است که مهدوی‌کیا تصمیم نهایی خود را گرفته و دیگر نمی‌خواهد فوتبال بازی کند. او خیلی دوست داشت که ابتدای این فصل در تیم محبوبش بازی کند ولی حمید استیلی نظری روی جذب این بازیکن نداشت و از طرفی این شایعه هم مطرح شد که علی کریمی مخالف آمدن این بازیکن بوده است.

اهانت هواداران داماش

مهدوی‌کیا مدتی پیش هم مورد اهانت هواداران داماش گیلان قرار گرفت و از جوی که در فوتبال ایران وجود دارد بسیار ناراحت و ناراضی است. ابراهیم قاسمپور سرمربی داماش که از این اتفاق ناراحت است می‌گوید: «مهدی نه به پول داماش احتیاج دارد نه اینکه بخواهد عکسش در روزنامه‌ها چاپ شود. او به همه افتخارات فوتبالی‌اش رسیده و شهرت و محبوبیت هم دارد. دلیل نمی‌شود کسی به او توهین کند و بابت رفتارهایی که نشان داده شد، متأسفم.»

آخرین اخبار حاکی از آن است که مهدوی‌کیا به‌زودی ایران را ترک خواهد کرد تا به احتمال فراوان زندگی‌اش را در آلمان ادامه دهد. او می‌خواهد در این کشور مربیگری را از رده‌های پایه آغاز کند و چند روز پیش هم از علاقه‌اش برای مربیگری در تیم‌های پایه‌ای هامبورگ حرف زده بود.

عابدینی تأیید کرد

این خبر در حالی در سایت‌های خبری منتشر شد که مهدوی‌کیا اظهارنظر رسمی‌ای در این مورد نداشته است. اما امیر عابدینی مدیرعامل داماش خبر خداحافظی مهدوی‌کیا از فوتبال را تایید کرده و می‌گوید: «مهدوی‌کیا قبلا یکسری حرف‌ها به من زده بود. او دیگر فوتبال بازی نخواهد کرد، در ضمن مهدوی‌کیا بابت تحصیل و مدرسه فرزندش هم نگرانی‌هایی دارد. او قرار است در یک کلاس پیشرفته مربیگری که یک سال در آلمان به طول می‌انجامد شرکت کند و این کلاس در ابعاد مختلف فوتبال، تغذیه بازیکنان، علم عضله‌شناسی، کارهای تئوری و عملی و مسائل مختلف دیگر خواهد بود. با این شرایط بعید می‌دانم که مهدوی‌کیا فوتبالش را ادامه دهد.»

عابدینی خاطرنشان می‌کند: «اگر مهدوی‌کیا سرمربی شود مطمئن باشید که او را در هر تیمی که باشم به‌عنوان سرمربی انتخاب می‌کنم. من مهدوی‌کیا را از لحاظ فنی و اخلاقی قبول دارم و به کارش هم اعتقاد خواهم داشت. او می‌تواند در هر زمینه‌ای موفق شود.»

عابدینی توهین تماشاگران داماش به مهدوی‌کیا را رد می‌کند؛«این خبر کاملا نادرست است، چرا که مهدوی‌کیا تنها بازیکنی است که حتی در بازی برابر ملوان توسط انزلی‌چی‌ها مورد تشویق قرار گرفت. دیگر حساب رشتی‌ها که جداست. مهدوی‌کیا جزو بازیکنان بزرگی است که در تمام شهرهایی که با تیم به آنجا سفر کرده‌ایم تشویق شده است.»

وی ادامه داد: «ممکن است تعداد اندکی از تماشاگران داماش که روی نتایج تیم شرط می‌بندند و می‌بازند علیه بازیکنان شعاری داده باشند و حتی ممکن است همین خبر توهین هواداران داماش به مهدوی‌کیا را نیز همان‌ها پخش کرده باشند ولی ما به خاطر حرکت چند نفر نباید نگاهمان نسبت به هواداران فراوان داماش تغییر کند.»

عابدینی در پاسخ به این سؤال که اگر پرسپولیس مهدوی‌کیا را خواست حاضرید رضایتنامه‌اش را بدهید می‌گوید: «من این مسئله را با قاطعیت می‌گویم که باشگاه داماش به مهدوی‌کیا هیچ رضایتنامه‌ای برای رفتن به باشگاه دیگر نخواهد داد، مگر اینکه این باشگاه اروپایی باشد. اگر پرسپولیسی‌ها قدرشناس بودند همان ابتدای فصل که من هم اصرار داشتم که جای مهدوی‌کیا در پرسپولیس است، ‌دنبال او می‌آمدند.»

کد خبر 154322
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز