همشهری‌آنلاین: دیمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه در قبال موضع اتحادیه اروپا نسبت به انتخابات روسیه گفت: انتخابات روسیه ربطی به اتحادیه اروپا ندارد؛ اروپا به مسائل خودش بپردازد

رئیس شورای اروپا، ژوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا و دیمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه با پایان نشست مشترک اتحادیه اروپا و روسیه، در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند.

به گزارش یورو نیوز هرمان وان رومپوی رئیس شورای اروپا در این کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به انتخابات روسیه گفت:

"ما بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی ناظران انتخاباتی و بخشی از جامعه مدنی روسیه، نگران وجود بی‌نظمی‌هایی در این انتخابات و غیر عادلانه بودن آن و همچنین بازداشت معترضان به انتخابات هستیم"

دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه نیز در مورد نگرانی‌های پارلمان اروپا نسبت به انتخابات این کشور گفت:

"من چیزی در قبال این اظهار نظرها ندارم که بگویم. این انتخابات ما بوده و ربطی به اتحادیه اروپا ندارد. آنها هر چه می‌خواهند می‌توانند بگویند اما من سخنی در مورد آن ندارم و این اظهارات برایم بی‌معنا هستند. تا آنجا که می‌دانم دیروز فراکسیون‌های مختلف پارلمان روسیه شامل اکثریت و نیز اقلیت مخالف، شدیدا با این موضع اتحادیه اروپا مخالفت کردند. اروپا باید به مسائل خودش بپردازد. نگاه کنید ببینید خودتان چقدر مشکلات دارید. موضع من نیز مانند موضع پارلمان کشورم است."

در نشست مشترک اتحادیه اروپا و روسیه که از روز چهارشنبه آغاز شد، مسئله کمک روسیه به اتحادیه اروپا برای غلبه بر بحران مالی حوزه یورو، در صدر دستور کار این نشست قرار داشت.

کد خبر 153898
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز