چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

گروه بین‌الملل: مدت کوتاهی بعد از حملات مرگبار یک تیرانداز در نروژ که به مرگ نزدیک به 90 نفر طی 2ساعت منجر شد، عصر دوشنبه اروپا یک بار دیگر شاهد حمله‌ای مشابه بود.

بلژیک انفجار

یک فرد مسلح در شهر لیژ در بلژیک با تیراندازی و پرتاب نارنجک از پشت بام یک ساختمان، ۴ نفر را کشته و حداقل ۱۲۳‌نفر را مجروح کرده است. این فرد پس از تیراندازی به سوی مردم، به پرتاب نارنجک از بالای پشت بام یک ساختمان اقدام کرد و سپس دست به‌خودکشی زد.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌‌سی، نورالدین عمرانی که ۳۳ سال سن داشت، دارای سابقه کیفری در رابطه با مالکیت اسلحه بود. پلیس گفته است او به تنهایی دست به حمله زده و این رخداد یک حادثه تروریستی نیست. یک دختر ۱۸‌ماهه آخرین قربانی این حمله بود که پس از ساعت‌ها تلاش پزشکان جان خود را از دست داد. دیگر قربانیان یک زن ۷۵ساله و دو پسر نوجوان ۱۵ و ۱۷ساله بودند. پلیس می‌گوید حال چند نفر از مجروحان حادثه وخیم است.

الیو دی روپو، نخست‌وزیر بلژیک که از محل حادثه بازدید کرد، آن را وحشتناک توصیف کرد. او گفت: هیچ سخنی نمی‌تواند این حادثه ناگوار را تشریح کند.عمرانی در سال ۲۰۰۸ به خاطر در اختیار داشتن اسلحه و مواد‌مخدر به ۵۸ ماه زندان محکوم شده بود. پلیس از نورالدین عمرانی خواسته بود روز سه‌شنبه‌خود را برای یک بازجویی به کلانتری معرفی کند.

او خانه خود را به همراه یک هفت‌تیر، یک مسلسل و 3 نارنجک ترک کرد. این حمله بلژیک را در بهت و حیرت فرو برده‌است. در همین حال یک مرد در شهر فلورانس ایتالیا 2 دستفروش سنگالی را به ضرب گلوله کشته و 4نفر دیگر را زخمی کرده است. فرد مهاجم پس از این حمله، دست به‌خودکشی زد. گفته شده است که فرد مهاجم از راستگرایان افراطی بوده است. به‌دنبال این تیراندازی، حدود ۲۰۰‌نفر از دستفروشان سنگالی دست به راهپیمایی زدند.

آنها شعار می‌دادند: «خجالت! خجالت» و«نژادپرست‌ها».تابستان گذشته یک مرد جوان در جزیره‌ای تفریحی اطراف اسلو پایتخت نروژ دست به یک تیراندازی دو‌ساعته زد که به مرگ نزدیک به 90 نفر منجر شد. همزمان او انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده را در اسلو و در نزدیک ساختمان‌های دولتی برنامه‌ریزی کرده‌بود.

کد خبر 153852
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز