سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۲
۰ نفر

جواد نصرتی: بهترین‌های والیبال جام جهانی 2011

بهترین های والیبال جام جهانی 2011

بهترین بازیکن
ماکسیم میخائیلوف از روسیه

ماکسیم میخائیلوف بازیکن 23ساله تیم ملی روسیه، به‌عنوان بهترین بازیکن این دوره از رقابت‌ها انتخاب شد. میخائیلوف که در باشگاه زنیت‌کازان بازی می‌کند، 203 سانتی‌متر قد و 105 کیلوگرم وزن دارد.
او در این رقابت‌ها 345 آبشار زد و 330دفاع روی تور داشت. این بازیکن جوان که جز والیبال، هاکی روی یخ هم بازی می‌کند، یکی از امیدهای تیم ملی روسیه در رقابت‌های المپیک لندن 2012 است. میخائیلوف سومین آبشار‌زن برتر این رقابت‌ها بود.

امتیازآور‌ترین بازیکن
فرناندو هرناندز راموس از کوبا

بازیکن 22 ساله تیم ملی کوبا با کسب 225 امتیاز، به‌عنوان امتیازآورترین بازیکن این دوره از رقابت‌ها انتخاب شد.
هرناندز که 196 سانتی‌متر قد و 78کیلوگرم وزن دارد، در این دوره از رقابت‌ها 358 آبشار زد و 339 دفاع روی‌تور داشت. او والیبال را از باشگاه کیوداد هابانا شروع کرده است و همچنان در این باشگاه کوبایی بازی می‌کند.
مهدی بازارگرد از ایران در جمع امتیازآورترین بازیکنان در رده بیست و ششم قرار گرفت.

بهترین آبشار زن
احمد عبدالحی از مصر

احمد عبدالحی بدون شک در این دوره از رقابت‌ها بهترین بازیکن تیم ملی مصر بود. او در مجموع هم یکی از بهترین بازیکنان این دوره از رقابت‌ها به شمار می‌رود. عبدالحی در رده بهترین آبشار‌زن‌های رقابت‌ها، بالاتر از میشال لاسکو از ایتالیا و ماکسیم میخائیلوف قرار گرفت. عبدالحی که جز والیبال فوتبال هم بازی می‌کند، 197 سانتی‌متر قد و 87 کیلوگرم وزن دارد. او که در باشگاه الاهلی مصر بازی می‌کند، در ژاپن 342 آبشار زد و 316 دفاع روی تور داشت.
مهدی بازارگرد از ایران در رده بیست و سوم قرار گرفت.

بهترین پاسور
لوسیانو دوسکو از آرژانتین

پاسور 193 سانتی‌متری تیم ملی آرژانتین علاوه بر والیبال، بسکتبال هم بازی می‌کند. او که والیبال را در باشگاه‌های آرژانتین شروع کرد، در حال حاضر در ایتالیا بازی می‌کند. این بازیکن 23 ساله در این رقابت‌ها همچنین 315 دفاع روی تور انجام داد. دوسکو در این رقابت‌ها با فاصله قابل توجه از رون‌مینگ لی از چین به‌عنوان بهترین پاسور انتخاب شد.
امیر حسینی از ایران در رده دهم قرار گرفت.

بهترین دریافت‌کننده
سرجیو سانتوس از برزیل

سرجیو دوترا سانتوس لیبروی 184 سانتی‌متری تیم ملی برزیل با 36سال سن، مسن‌ترین بازیکن تیم ملی برزیل در ژاپن بود. او که 78 کیلوگرم وزن دارد، در باشگاه سسی برزیل بازی می‌کند. سانتوس در این رقابت‌ها 310 دفاع انجام داد. سانتوس همچنین بعد از لیبروی تیم ملی چین، به‌عنوان دومین لیبروی این رقابت‌ها انتخاب شد.
فرهاد ظریف از ایران بیست و یکم شد.

بهترین لیبرو
کی رن از چین

با اینکه تیم چین نتوانست به مقام قابل توجهی در ژاپن دست پیدا کند، کی رن، لیبروی این تیم توانست بالاتر از همه به‌عنوان بهترین لیبروی این دوره از رقابت‌ها انتخاب شود. کی رن با 174سانتی‌متر قد کوتاه‌ترین بازیکن تیم ملی چین بود. او که 80 کیلوگرم وزن دارد و در باشگاه شانگهای بازی می‌کند، در این رقابت‌ها 312 دفاع انجام داد.
فرهاد ظریف از ایران در جایگاه نهم قرار گرفت.

بهترین دفاع
مارچین مزدونک از لهستان

مارچین مزدونک بازیکن 26 ساله لهستان با 211 سانتی‌متر قد یکی از بلندترین مدافعان روی تور این دوره از رقابت‌ها بود. او که در رقابت با علیرضا نادی از ایران تنها به خاطر اندکی میانگین بیشتر در هر ست بهترین مدافع این دوره از رقابت‌ها انتخاب شد، در تیم باشگاهی اسکرا بازی می‌کند. مزدونک که 93 کیلوگرم وزن دارد، در این رقابت‌ها 358 آبشار زد و 338 دفاع روی تور داشت.
علیرضا نادی کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در این بخش در جایگاه دوم قرار گرفت که بهترین عنوان یک بازیکن ایرانی در جمع برترین‌های جام جهانی بود.

بهترین ساعد
نیکلاروسیچ از صربستان

نیکلا روسیچ لیبروی 192 سانتی‌متری تیم صربستان، با اختلاف زیادی نسبت به نفر دوم (تورنا کیبل گوتیرز از کوبا) به‌عنوان بهترین ساعدزن انتخاب شد. این بازیکن 27ساله در باشگاه فا‌اف‌ب آلمان بازی می‌کند.روسیچ در این دوره از رقابت‌ها 315 دفاع داشت.
فرهاد ظریف در رده دوازدهم قرار گرفت. به‌طور حتم در صورتی‌که در تیم ایران چند بازیکن ساعدزن تخصصی وجود می‌داشت، می‌توانستیم بسیار بهتر از این نتیجه بگیریم.

بهترین سرویس
کلیتون استنلی از آمریکا

کلیتون استنلی با 33 سال سن یکی از بازیکنان مسن تیم ملی آمریکاست اما در عین حال یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان این تیم هم به شمار می‌رود.
او که 205 سانتی‌متر قد و 104 کیلوگرم وزن دارد به‌عنوان بهترین سرویس زن این دوره از رقابت‌ها انتخاب شد. استنلی در ژاپن 357 آبشار زد و 332 دفاع روی تور داشت. استنلی در باشگاه اورا اوفا روسیه بازی می‌کند.
محمد موسوی از ایران در مکان هفدهم قرار گرفت.

کد خبر 153710

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز