بعید به‌نظر می‌رسد در شبکه‌ای که به نام جوان نامگذاری شده و برنامه‌های داغ ورزشی پخش می‌کند و ساخت سریال‌های پر بیننده را در دستور کار دارد، برنامه‌های معارفی بتوانند جایگاه واقعی خود را در لابه‌لای برنامه‌های مختلف پیدا کنند و در کنداکتورهای روزانه شبکه از ساعت پخش مناسبی برخوردار شوند.

 محسن سیدحسینی مدیر گروه معارف شبکه سه‌ سیما

مدیر گروه معارف شبکه سه‌سیما با آنکه حق دارد چنین گله‌ای در این رابطه داشته باشد اما همچنان معتقد است برنامه‌های معارفی این شبکه از محبوبیت خاصی برخوردارند. محسن سیدحسینی در این رابطه می‌گوید: این بدان معنا نیست که برنامه‌های مورد نظر از کیفیت لازم برخوردار نیستند، چرا که برای ساخت بسیاری از برنامه‌های مذهبی زحمت زیادی کشیده می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان جایگاه چنین برنامه‌هایی را تخریب کرد.

سیدحسینی در ادامه می‌گوید: برای ساخت برنامه‌های ویژه معارفی از 2ماه پیش‌تر طرح برنامه توسط کارشناسان بررسی می‌شود و بعد پیش‌تولید و تولید آغاز می‌شود. شاید ساخت چنین برنامه‌هایی با این حساسیت بالا در 2ماه چندان طبیعی نباشد و کافی به‌نظر نرسد اما متأسفانه روند کاری ما هم‌اکنون به این صورت است.

او در پاسخ به این سؤال که با این روند چند ماه برای پژوهش در مورد کار وقت می‌گذارید، می‌گوید: من عادت ندارم از کاستی‌هایی که می‌شود دفاع بی‌مورد داشته باشم. کاملا واقف هستم که در این رابطه به هیچ عنوان زمان کافی نداریم و بودجه‌ای هم درنظر گرفته نمی‌شود که بتوان زمان پژوهش را بیشتر کرد؛ با این حال من هم معتقد هستم که باید این ضعف را به قوت تبدیل کرد و نباید کوتاهی نشان دهیم. گرچه تا‌کنون روال کار براین بوده که کار پژوهشی را شورای طرح و برنامه انجام دهد اما من معتقد هستم که باید پژوهش توسط گروه تولید انجام شود و همه عوامل با آن درگیر شوند تا از چگونگی اهداف ساخت برنامه آگاهی یابند.

سیدحسینی در پاسخ به این سؤال که امسال در شبکه سه‌سیما با ساخت برنامه‌های مستندی درخصوص محرم روبه‌رو بوده‌ایم، این تغییر را بر چه مبنایی انجام داده‌اید، می‌گوید:همانطور که می‌دانید دیگر مخاطبان ما عادت کرده‌اند به اینکه برنامه‌هایی تماشا کنند که حالت ترکیبی دارد و مجری محور است. شبکه سه‌سیما مدتی است که در ساخت برنامه‌های معارفی دست به تغییراتی زده است. ازجمله می‌توان به برنامه‌های «محرم در ایران» و «مثل باران» اشاره کرد که مستندگونه هستند؛ جز برنامه مصباح که مجری، کارشناس است که البته در ساختار آن برنامه هم تغییراتی داده شد. بازخوردها بسیار خوب و امیدوارکننده بوده است و مستندها با آنکه در ساعات پربیننده پخش نشده اما دیده شده‌ است. این موضوع نشان می‌دهد که مردم تغییرات را به‌خوبی حس می‌کنند، می‌بینند و استقبال می‌کنند و ما هم با پشت‌سرگذاشتن آزمون و خطاها به‌دنبال افزایش مخاطبان این برنامه‌ها هستیم.

کد خبر 153577

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز