گروه اقتصادی: نمایندگان مجلس در ادامه بررسی طرح بهبود فضای کسب و کار دو مصوبه مهم داشتند.

در مصوبه اول نمایندگان ملت شرایط تعطیلی روزهای کاری را مشخص کردند. بر اساس مصوبه 20 آذر، دولت صرفا مجاز است فقط در شرایط خطر و حوادث غیرمترقبه، روزهای کاری را تعطیل کند.

براساس ماده 27 این طرح، اعلام تعطیلی روزهای کاری سال توسط دولت، فقط در شرایط وقوع حوادث غیرمترقبه یا بروز خطری که جان شهروندان را به خطر اندازد مجاز است و در غیر این موارد، دولت مجاز نیست روزهای کاری سال را تعطیل اعلام کند. به موجب این مصوبه، مرجع تعیین شرایط غیرمترقبه سازمان‌های تخصصی نظیر هواشناسی و محیط زیست و مرجع تشخیص شرایطی که جان شهروندان را به خطر می‌اندازد، شورای تأمین محل ایجاد اضطرار است.

بر اساس مصوبه دیگری، در زمان کمبود برق، گاز طبیعی یا خدمات مخابرات، واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی نباید در اولویت قطع برق یا گاز طبیعی یا خدمات مخابرات قرار داشته باشند.

بر اساس ماده 26 هرگاه دولت به‌دلیل کمبودهای مقطعی به شرکت‌های عرضه‌کننده برق یا گاز طبیعی یا مخابرات دستور دهد موقتا جریان برق یا گاز طبیعی یا خدمات مخابراتی واحدهای تولیدی متعلق به شرکت‌های خصوصی و تعاونی را قطع کنند، موظف است نحوه‌ جبران خسارت‌های وارده به این شرکت‌ها ناشی از تصمیم فوق‌الذکر را نیز تعیین و اعلام کند.

کد خبر 153540
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز