عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها پس از به دام افتادن پهپاد پیشرفته خود به شدت نگران اسناد همراه این پرنده هستند ولی باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران با تکنولوژی فوق‌پیشرفته‌ای که در اختیار دارد، اسناد و اطلاعات همراه پهپاد جاسوسی آمریکا را رمز گشایی خواهد کرد.

سید حسین نقوی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خارج کردن کنترل هواپیمای جاسوسی آمریکا از اختیار سیا توسط نیروهای مسلح کشورمان گفت: هواپیماهای بدون سرنشین با تکنولوژی هدایت از دور هدایت می‌شوند لذا اگر کشوری تکنولوژی هدایت از دور پهپادهای بدون سرنشین را در اختیار داشته باشد می‌تواند هواپیماهای جاسوسی را در مدار هدایت خود قرار دهد.

وی در این زمینه افزود: هواپیمای جاسوسی RQ-170 دارای مکانیزم پیچیده و تکنولوژی الکترونیکی فوق پیشرفته است و در واقع این هواپیما نماد تکنولوژی برتر آمریکایی‌ها محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: وقتی چنین پهپادی با این همه تکنولوژی و مراقبت توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شکار می‌شود، این موفقیت نشان‌دهنده تکنولوژی بالای دفاعی ایران در دفاع از حریم هوایی خود است.

نقوی با بیان اینکه ایران امروز می‌تواند هر نوع مهاجمی را با هر تکنولوژی پیشرفته‌ای که باشد در برابر تکنولوژی و علم پیشرفته خود به زانو درآورد تأکید کرد: دستیابی ایران به چنین تکنولوژی‌هایی، قدرت‌های بزرگ را به وحشت انداخته و آمریکا امروز از تکنولوژی‌ها و قدرت چنگ الکترونیک ایران در هراس است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها پس از به دام افتادن پهپاد پیشرفته خود به شدت نگران اسناد همراه این پرنده هستند ولی باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران با تکنولوژی فوق‌پیشرفته‌ای که در اختیار دارد، اسناد و اطلاعات همراه پهپاد جاسوسی آمریکا را رمز گشایی خواهد کرد.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: رمزگشایی از اطلاعات پهپاد RQ-170 آمریکایی‌ها، اطلاعات مهمی را در اختیار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد داد.

کد خبر 153433
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز