چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیین تعزیه‌خوانی از 16 آذر با اجرای گروه تعزیه "معین‌البکاء" به مدت 10روز در نمایشگاه فرهنگی هنری "خیمه خورشید" آغاز می‌شود

نمایش مذهبی

به گزارش ایسنا، علیرضا مژگانی مدیر فرهنگی هنری منطقه 15 با اعلام این خبر افزود: این آیین تعزیه‌خوانی در دهه دوم محرم به مدت 10 روز از 16 آذر تا 23 آذر با اجرای گروه تعزیه "معین‌البکاء" به سرپرستی استاد نمکی برپا خواهد بود.

او گفت: این مراسم در طول برگزاری نمایشگاه، هر روز از ساعت 14 در محل برگزاری نمایشگاه ـ خیابان حجاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان ـ برگزار می‌شود.

رییس فرهنگسرای خاوران، اظهار داشت: این گروه در اولین روز مجلس فضل وفتاح و در دیگر روزها به ترتیب مجلس شاهچراغ، نحلس شهادت حضرت مسلم،مجلس شهادت حربن یزید ریاحی،،مجلس شهادت حضرت قاسم(ع)، مجلس شهادت حضرت علی اکبر(ع)، مجلس شهادت حضرت عباس(ع)، مجلس بازارشام و مجلس رسوایی یزید را در سالن شهید بهنام محمدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان اجرا می‌کند.

مژگانی افزود: آیین تعزیه‌خوانی "معین البکاء" به مدت 18 سال است که در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود و امسال این مراسم بعد از برگزاری در فرهنگسرا در دهه اول محرم در نخستین نمایشگاه فرهنگی هنری "خیمه خورشید" نیز اجرا می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 15، حمایت از قدیمی‌ترین قشرهای هنرمند کشور را از اهداف برگزاری این مراسم دانست و افزود: با توجه به کم توجهی به سنت تعزیه و تمرکز بیشتر روی سایر گونه‌های عزاداری در تهران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران وظیفه خود می‌داند که از این سنت قدیمی حمایت کند.

به گفته مژگانی،وسیله رفت و آمد هر روز از مقابل درب فرهنگسرای خاوران واقع درخیابان خراسان به سمت سالن حجاب محل برگزاری نمایشگاه "خیمه خورشید" به صورت رفت و برگشت آماده حرکت است.

کد خبر 153180
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز