سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

گروه حوادث: دزد حرفه‌ای با پوشیدن لباسی مرتب، قبل از شروع ساعت کاری خود را به مقابل نمایندگی مجاز شرکت‌های خودروسازی می‌رساند تا نقشه سرقت‌هایش را عملی کند.

متهم

19 مهرماه سال‌جاری مردی به کلانتری 137 شهرآرا رفت و خبر از سرقت خودروش داد. وی به ماموران گفت: برای تعمیر خودروام به نمایندگی یکی از شرکت‌های خودروسازی رفته بودم. هنوز ساعت کاری آغاز نشده بود و من زودتر رفتم و در صف به انتظار نشستم.

وی ادامه داد: درحالی‌که داخل ماشینم منتظر بودم، مرد میانسالی که در حدود 45 ساله به‌نظر می‌رسید نزد من آمد و خود را نماینده شرکت معرفی کرد. او تعداد زیادی فرم مشخصات خودرو در دست داشت و لباس شیکی پوشیده بود. برای همین حرفش را باور کردم و وقتی گفت که خودش خودروی من را به داخل نمایندگی انتقال می‌دهد از ماشین پیاده شدم و سوئیچ را در اختیارش قرار دادم.

بعد هم گوشه‌ای ایستادم تا تعمیر خودرو تمام شود اما آن مرد بعد از اینکه پشت فرمان نشست، به سمت در نمایندگی رفت و ناگهان پایش را روی پدال گاز گذاشت و فرار کرد. او حتی هنگام فرار برایم دست هم تکان داد. همان لحظه بود که متوجه شدم او دزد بوده و به راحتی مرا فریب داده است. پس از شکایت این مرد تیمی از ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت با دستور دادیار شعبه دوم دادسرای جنایی تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند.

در نخستین مرحله از بررسی‌ها مشخص شد که سارق شیک‌پوش از چند نفر دیگر هم با این شگرد دست به سرقت زده است. او در محدوده غرب پایتخت و در مقابل نمایندگی‌های شرکت‌های خودروسازی می‌ایستاد و با معرفی خود به‌عنوان یکی از پرسنل نمایندگی به شکار طعمه‌های خود می‌پرداخت. متهم معمولا در ساعت‌های غیراداری و پیش از آغاز کار نمایندگی‌ها دست به سرقت می‌زد تا دیگر کارکنان نمایندگی به او مشکوک نشوند.

ماموران در تحقیقات ویژه یکی از خودروهای مسروقه را در مرکز تعویض پلاک خودرو کشف کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد فردی که این خودرو را برای تعویض پلاک به مرکز مورد نظر برده بود، صاحب یک نمایشگاه خودرو است. تحقیق از این مرد نشان داد که مرد سارق خودروی مسروقه را به نمایشگاه وی برده و با معرفی خود به‌عنوان مالک خودرو آن را به فروش رسانده است.

ماموران در ادامه نیز چند خودروی دیگر را در مراکز تعویض پلاک کشف کردند و در بررسی‌ها دریافتند که سارق حرفه‌ای با توجه به اینکه مالباختگان هنگام انتقال خودروی خود به نمایندگی همه مدارک خودرو را داخل داشبورد می‌گذاشتند، به‌راحتی به این مدارک دسترسی پیدا کرده و با استفاده از آنها، خودروهای مسروقه را در نمایشگاه‌ها به فروش می‌رساند.

سرهنگ مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: تنها سرنخ از این سارق فراری تصویر چهره‌نگاری شده وی است . از کسانی که موفق به شناسایی متهم تحت تعقیب شده و اطلاعاتی از مخفیگاه یا محل‌های تردد وی دارند درخواست می‌شود که اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 63957776 در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 153086
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز