شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۴:۵۶
۰ نفر

علی حسینی: بیشتر از یک ماه از پایان سال میلادی گذشته، ولی هنوز فهرست‌های متعدد بهترین‌های سال قبل از سوی منابع مختلف سینمایی منتشر می‌شود.

فهرست‌هایی که بیشتر از سوی منتقدان و اعضای تحریریه مجلات و سایت‌های معتبر اعلام می‌شوند ولی در این میان سایت IMDB که پربیننده‌ترین سایت سینمایی جهان است، همچنان نظرسنجی منحصربه فردی دارد که به شدت جذاب است.

فهرستی که این سایت منتشر می‌کند نه بر اساس شاخص‌های مالی و فروش فیلم‌ها، که بر اساس نظر ۴۲ میلیون کاربرش تعیین می‌شود. از این رو می‌توان فهرست برترین بازیگران IMDB را به نوعی فهرست محبوب‌ترین بازیگران سال نزد تماشاگران سینما در سرتاسر جهان ارزیابی کرد. لقبی که حالا برای سومین سال پیاپی به جانی دپ رسیده است.

جانی دپ (رتبه سال قبل: 1)
سه سال است که او عنوان بهترین بازیگر سال را در سایت IMDB کسب کرده است. فیلم «دزدان دریایی کاراییب ۲» با بازی او پرفروش ترین فیلم سال لقب گرفت.
قسمت سوم این فیلم امسال اکران خواهد شد. او هم‌چنین مشغول بازی در فیلم دیگری از تیم برتون با عنوان سوئنی تاد است که قرار اکرانش در دسامبر ۲۰۰۷ گذاشته شده است.

آنجلینا جولی (رتبه سال قبل: ۲)
امسال در فیلم سیاسی «چوپان خوب»، به کارگردانی رابرت دنیرو ظاهر شد. پس از متولد شدن اولین فرزند او و براد پیت، بازی در «یک قلب توانا» را آغاز کرده که در مورد سرگذشت دانیل پرل روزنامه‌نگار است. امسال فیلم انیمیشن بیولف نیز قرار است با حضور او اکران شود.

جسیکا آلبا (رتبه سال قبل: ۶)
سال ۲۰۰۶ در فیلمی حضور نداشت، اما برای سال ۲۰۰۷، چند فیلم از جمله «چهار شگفت انگیز ۲»، «بیداری»، «چشم» و «بیل» را در نوبت اکران دارد. او هم‌چنین یکی از برندگان مسابقه MT Movie Awards سال بود.

براد پیت (رتبه سال قبل ۳)
او که امسال بیشتر با همسرش آنجلینا مشاهده شد، به‌خاطر فیلم «بابل»، نامزد جایزه گلدن گلاب شد و برای سال آینده «سیزده یار اوشن» را در نوبت اکران دارد.

اسکارلت یوهانسون (رتبه سال قبل: ۱۳)
این بازیگر جوان و آینده دار، امسال در چند فیلم مهم و البته جنایی مثل «کوکب سیاه» و «پرستیژ» ظاهر شد و مجله  اسکوایر او را به‌عنوان جذاب‌ترین بازیگر معرفی کرد. برای سال آینده فیلم‌های «دختر بولین دیگر» و «خاطرات پرستار» را در نوبت اکران دارد.

کرا نایتلی (رتبه سال قبل: 8)
به‌خاطر فیلم «غرور و تعصب»، ابتدای امسال نامزد جایزه اسکار شد و به همراه جانی دپ، در قسمت دوم «دزدان دریایی کاراییب» بازی کرد. فیلم «ابریشم»، پاییز ۲۰۰۷ از او اکران می شود که احتمال نامزد اسکار شدنش در این فیلم نیز زیاد خواهد بود.

لینزی لوهان (رتبه سال قبل: ۴)
سه فیلم «بابی»، «تجمع خانه مرغزار» و «فقط شانس من»، سال گذشته میلادی از او اکران شد. حضورش به عنوان یک ستاره موسیقی، باعث شد در بطن جنجال‌ها و حاشیه باشد و همین تنزل جایگاهش را سبب شده است.

تام کروز (رتبه سال قبل: ۷)
با کتی هولمز ازدواج کرد. از کمپانی پارامونت جدا شد و اکنون به‌عنوان رییس کمپانی یونایتد آرتیست مشغول فعالیت است. فیلم «ماموریت غیرممکن 3»، تابستان گذشته از او به نمایش درآمد. هم اکنون مشغول بازی در فیلم درام «شیرها برای بره‌ها» است.

 پاریس هیلتون (رتبه سال قبل: ۵)
سال ۲۰۰۶ در هیچ فیلمی حضور نداشت و فیلمی هم برای سال آینده ندارد، اما هم‌چنان در فهرست انتخاب سایت IMDB  قرار دارد؛ و این یعنی خیلی جالب است.

 ناتالی پورتمن (رتبه سال قبل: ۹)
اکشن «الف را به نشان انتقام بگیر» را اوایل سال در اکران داشت و برای سال آینده در فیلم‌های «شب‌های بلوبری من» و «دختر بولین دیگر» ظاهر خواهد شد.
فیلم «فروشگاه فوق‌العاده آقای مگوریوم» از دیگر فیلم‌های مهم سال آینده اوست که با داستین هافمن در آن هم‌بازی شده است.

کد خبر 15296

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز