قائم مقام وزیر نیرو گفت: بورس انرژی مشکل فروش تولید‌کنندگان بخش خصوصی را حل می‌کند.

قیمت انرژی

 به گزارش روابط عمومی فرا بورس، «علی ذبیحی» افزود: براساس برنامه پنجم توسعه قرار است در طول اجرای این برنامه 25هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی وارد مدار شود (سا‌لانه 5 هزار مگاوات) که سهم بخش خصوصی از این میزان حداقل 10 هزار مگاوات خواهد بود.

به گفته او بر همین اساس بنا به گفته متولیان مجموعه وزارت نیرو، این نهاد تمام توان خود را به‌منظور بستر‌سازی‌ و فراهم کردن شرایط برای حضور بخش خصوصی در طرح‌های کلان صنعت برق به کار بسته است.

او درباره حضور پررنگ بخش خصوصی در صنعت برق گفت: بخش خصوصی متقاضی این مسئله است که وزارت نیرو، برق تولیدی توسط آنها رابه‌صورت تضمینی خریداری کند.

ذبیحی افزود: وزارت نیرو در طول سال‌های گذشته برای رفاه حال تولید‌کنندگان صنعت برق، متولی فروش برق به بازار بوده است.

قائم مقام وزیر نیرو گفت: مسئولان این وزارتخانه در تلاش هستند تا کمک کنند بخش خصوصی به حدی از توانمندی و ظرفیت برسد که بتواند بازار مورد نیاز خود را تامین کند. با توجه به خواست بخش خصوصی به‌منظور حضور در این بازار، وزارت نیرو از حضور بخش خصوصی استقبال می‌کند.

به گفته او، با تاسیس بورس انرژی این احتمال وجود دارد که بازار مناسبی در حوزه برق داشته باشیم، در عین حال با ایجاد این بازار و همچنین خرید تضمینی برق تولید‌کنندگان خصوصی توسط وزارت نیرو بخش خصوصی دغدغه فروش را نخواهد داشت.

کد خبر 151782
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز