پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس اعلام شرکت بین المللی مورگان استنلی، بهای طلا در راس سایر دارایی‌ها در سال 2012 افزایش خواهد یافت زیرا بحران بدهی اروپا به تخریب بازارها ادامه داده و موجب افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک دارایی ایمن می‌شود.

قیمت طلا

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، 'پیتر ریچاردسون' اقتصاددان ارشد بازار طلا در شرکت مورگان استنلی که بیش از دو دهه بازار طلا را مورد مطالعه قرار داده است ، می گوید: احتمال بالایی وجود دارد که طلا یک روند کاملا' صعودی را تجربه کند.

وی در مصاحبه ای افزود: احتمال دارد در شش ماهه نخست سال میلادی آینده، بهای شمش طلا به رکورد دو هزار و 200 دلار در هر اونس برسد.

یازده سال است که قیمت طلا روند صعودی می پیماید زیرا سرمایه گذاران به دنبال محافظت از دارایی خود در مقابل کاهش ارزش سهام ، کم ارزش شدن پول و خطر تورم هستند.

ریچاردسون دیروز در سنگاپور گفت: بحران منطقه یورو هیچ علامتی از بهبود یا نزدیک شدن به یک راه حل را نشان نمی دهد و خطر سرایت آن سراسر اروپا را تهدید می کند.

به گفته وی، کاهش معنی دار دارایی در ترازنامه ها حاکی از آن است که بازارهای مالی به طور کلی رشد خوبی ندارند و بسیار مشکل است که بتوان گفت این غائله چگونه به سرانجامی خوش خواهد رسید.

بهای طلا برای تحویل فوری که در تاریخ ششم سپتامبر (15 شهریور) به رکورد یک هزار و 921 دلار و 15 سنت در هر اونس رسیده بود و در ساعت 11 و 17 دقیقه روز پنج شنبه در سنگاپور به قیمت یک هزار و 758 دلار در هر اونس رسید.

کد خبر 151349

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز