سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: عبدالجبار کاکایی، شاعر دفاع مقدس و انقلاب گفت: نام گذاری ما برای شعر انقلاب، مقطعی و تاریخی است زیرا این موضوعات و اتفاقات به اتمام رسیده است و دیگر در دستور کار و وظیفه شاعران قرار ندارد و آنها در حال حاضر، صرفا ًتنها به بررسی و نقد این آثار می‌پردازند.

کاکایی در گفت‌وگو با ستاد خبری دومین همایش تجلیل از فجرآفرینان عاشورایی افزود: رویکرد شعر مذهبی در دهه 60 باعث احیای قالب‌های سنتی شعر فارسی شده است که به تبع آن، تلفیق زبان نوین با این قالب‌ها، از مهم‌ترین ویژگی های شعر انقلاب است.

کاکایی افزود: آثار خلق شده جنگ و انقلاب جنبه حماسی دارند چون مرتبط به رخداد دینی هستند که این مسئله خود باعث تفاوت ساختاری این نوع شعرها با دیگر قالب‌های شعری می‌شود، به طوری که رویکرد شعر مذهبی در دهه 60 باعث احیای قالب‌های سنتی شعر فارسی شده است و این رویداد موضوعی، تبدیل به سبکی شده که این سبک خود تلفیق زبان نو با قالب های سنتی است.

وی افزود: مردم ایران از بین قالب های ادبی، بیشتر از شعر متاثر می‌شوند چرا که سرشت شعر با تفکر ایرانی‌ها عجین شده و حالت مبالغه‌آمیز این هنر در رویکرد احساسی مردم قابل درک است.

کد خبر 15127

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز